söndag 6 juli 2014

Sol och trevlig kväll..

Börja dagen med att gå upp tidigt och ta mig 3 koppar kaffe, medicinerna  och märkte att solen verkade komma smygandes. Najs, en sol i Sverige!!
Somnade om en stund för att sedan åka till "Solarieöarna" och njuta av solen, en snabb resa på 30 min tur & retur. 
Måste ju hålla grunden från "Madrid" resan. Snyggt ska det va!! 
Sedan hem för en dusch och iväg med Julia till "Glashyttans Värdshus" för lite möte. 
Efter det åkte vi hem och jag städa av toaletten som (slarvmajan) inte gjort ordentligt. Torka golv, o plocka lite. Gubben kom hem och stack iväg för att handla inför "sommarens första soliga dag"..
Stack iväg en vända igen till "Glashyttans Värdshus igen" med Julia som in för att jobba! 

Så är jag alltså här igen. Utanför "Glashyttan"
När jag kom hem så var lilla Wayne o Rebecca hos oss.
Här är Wayne sur på mamma sin, och kommer till mig istället för att få sin napp.
Självinbjudna matgäster..
Grilltajm en strålande väder dag är mysigt, de tycker även lilla Wayne o runda Rebecca.
Pantburkar är nog de bästa Wayne vet.. Haha, dem har man överallt när våran "gullegris" är här.
Sedan runt sju kom Sanna, Hasse och Ellinor. 
Förberedde för grillade bananer och sallad, dukade mm..
Sen var grillningen i full gång och undertiden tog gubbarna öl o vi vanlig hedlig Coca Cola och prata om allt mellan himmel o jord.
Marcuz o Wayne
Sanna och Rebecca..
Och så har Hasse här också..
Och mitt älskade hjärta också.. Självaste grillmaster.
De var kött, majskolv, halloumiost, kött mm..
Grabbarna grus Billy med bästa vännen..
Och Wayne samt lilla pyret i magen fick en varsin tröja, body oxå från Madrid..
Pappa Edwin gillar inte "Real Madrid" med Wayne var stolt i sin nya tröja..

Vilken cool kille va? Lilla Waynis har bytt lag ;-)
Sedan var grillningen klar o vi satte oss 10 personer till bords "smaklig spis"




Och de smakade bra tycker alla och Wayne åt i 2 omgångar han.
Bananerna med choklad i lades på grillen, vilket blir jättegott med vaniljglass till..
Min tallrik med massor av gott mm.
Leo hitta oxå något gott att smaska på..
En stor köttbit som gubben tappade. 
Mot kvällningen så värmde vi oss framför brasan efter vi gjort grillade bananer med glass till..
Wayne åt melon så de spruta ur öronen på han. 

Sen satt vi o tog de lugnt o babbla om allt möjligt..
Skål och runt 24.00 så åkte de hem, och jag plocka disk, hämta Julia kl 01.00 från "glashyttan"
Och sedan dumpa jag mig i sängen.. Zzzz slockna som ett ljus.. 

Tack Sanna, Hasse, Elinore, Kevin och familjen för en trevlig kväll.. 
De gör vi om 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar