söndag 29 juni 2014

Madrid dag 3

Blev väckt utav "hjärtat" kl 09.30, men kom upp kl 10.00.. Satte på sig byxor o top och ner till lobbyn och käka frulle..
Efter frukost gick vi upp på rummet igen och sov till runt 13.00 tiden. Var så slut sen natten innan pga smärtor. 
Sedan gick vi ut på "Madrids" gator och hamnade på ett stort torg. Där stanna vi på "Museo del Jamón" och tog en öl i solen som hade sina 30 grader idag med. 


Sedan kika vi runt på det gamla torget, följer lite bilder på just de torget. 




Gick vidare runt och shoppa lite här och lite där.. Tror faktiskt gubben inte har shoppat något alls till sig själv.. Hihi, stackarn får bara betala o betala.. 
Vi stanna och tog en fika, en sorts latte med choklad i.. Men tyvärr så var de bara kaffe överst o resten chokladsås, fy så äckligt.. 
Så gick vi för att leta upp en bankautomat för "jag" är nog rätt dyr i drift.. *HOST*  


En puss o ju mer pengar tar han ut ;-) 
Har ni sån prins som jag? 
Shoppa till de tre hemmavarande o till barnbarnen o en ny garderob till mig måtte de blivit under dessa dagar.. Har även köpt "Kungens egna rödtjut" 
Gubben börja sedan "supa" med "Jack Sparrow" ja, ni ser själva flaskan är tom.. 
Och gubben min söp bort mig.. Så nu är jag i "Jack Sparrows" händer.



Ja, inte mig emot men hoppas han har tabletter mot sjösjuka.. 
Sedan gick vi hemåt för att lassa av all shopping, som börja bli tung att bära..
En liten del av fynden, resten vill jag inte paketera upp.. Medan gubben kolla fotboll så somna jag..Zzzz.. 
2 el va de 3 timmar efter som jag vakna till liv och vi gick ut och käka mat o gick runt, shoppa nåt mer. 
Hamnade mitt i en "Pride" festival när vi skulle ut o äta..


Sedan "barrunda" som varje kväll, kaffe o gubben tog öl och de blev också ett glas Sangria (ett måste här).
Och satte mig och skrev vykort till dem som ej vet vad "dator" är för något.
Fortsatte runt en sväng och svängde in på "Starbucks" innan vi drog hemåt till hotellet..
Mitt namn kunde de stava till också.. Wow!! 
Jag hoppa upp på en cykel och fick skjuts till hotellet medan gubben tog en promenad..

Och nu är vi på hotellet och nu ska vi sova igen... Zzzz!! Mediciner o God Natt!!
Hola hola y buenas noches!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar