måndag 7 juli 2014

Måndag igen..

 Trött som attan åkte jag ut till Nykvarn för o hämta post och prata lite med mamma, var fortfarande upprörd, trött o ledsen efter gårdagens händelse. Fick en slant och en bok av mamma med mig hem. För att köpa något tröstande till mig själv.. För man känner sig nedstämd pga allt som händer o sker här hemma.. och så är trött, ihållande illamående på grund av cytostatikan.. Vilken helvetesmedicin.
Min favorit författare, läs böckerna vettja!!
Efter jag var hos mamma så tog jag tillfället i akt och sola på "Solarieöarna" 


Sen var jag in på Apoteket och hämta medicin till mig och till lillebror Marcuz
Utanför satt en pensionerad "bartender" och blanda drinkar.

Sände iväg ett blombud till en kompis som behövde piggas upp.. Och hon vart jätteglad.. En liten sak/kort vad som helst utan att de skickas som en hälsning via nätet, kan pigga upp någon, vem som helst egentligen. 
Sedan efter mitt besök på stan så drog jag hem till "Sanna" och vi "byte" grejer med varann. Och drack kaffe och prata strunt med varann..

Efter fikat tog jag med "Elinore" hem och körde Julia, Marcuz och Elinore till "Malmsjön".
Sen hämta gubben upp dem och jag fixa till mig lite och hoppa sedan in i bilen.
Vi styrde kosan mot "Nacka" för att titta på "hus". Ett hus som jag gillade, men verkade inte riktigt gå hem hos gubben, trots att han gilla huset men vet inte varför. Frågar inte heller eftersom de ska "klinga rätt" hos båda.
Så här fint var det..

Ja, vi skulle höra av oss, och gubben var inte gjort det vad jag vet *synd*.
Satte mig i bilen och funderade mig gråhårig.. De har både för och nackdelar..
Men de var mysigt, de var det.. 
Blev så där äckligt panikhungrig så stannade till på Donken o åt.
Åkte vidare till Ica Maxi handla hem bröd, pålägg och Cola Cola mm.. Fick den "nyaste" boken "Blodssystrar av Katerina Janouch" av Gubben..
Sen åkte vi hem och gubben kollade väl som vanligt på fotbollen..
Runt nio kom "Sanna" för en läskande drink tillsammans med mig, något vi gjort flera kvällar i rad och är riktigt trevligt avslut på en kväll.



Snipp snaps slut..
God Natt!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar