onsdag 9 juli 2014

I väntans tider..

Inatt jag drömde en dröm, en dröm om min stora tjej, tom extra stora tjej.. Jag drömde att hon skulle få trillingar, och inget visste vare sig hon el läkarna.. De syntes ej på ultraljud el hjärtljud, de hade missat det helt och hållet. Så när hon vakna efter snittet satt Edwin med 3 små bebispojkar i famnen och lullig som hon var efter narkosen så förstod ej Rebecca varför han hade gått och tagit andras barn på BB. När Edwin förklara att de fått trillingar trodde Rebecca ej på honom utan påstod att han varit otrogen med 2 yttligare samma kväll och krävde att få veta vilken pojke som var hennes. Stackars Edwin som var trött, hungrig o slut, försökte febrilt förklara att de faktiskt fått trillingar. Rebecca vägrade tro på det,och bad om sitt barn, sedan lämna tillbaka de andra... Tillslut var Edwin tvungen att kalla efter sköterska och läkare.. De kom.. Berättade och visa hennes journal. Rebecca tuppade senare utav..
2 in 1 <3... Brukar inte gå upp tidigt, men just idag var det som "julafton"  Jag visste ju startdatumet direkt efter UL, va den första att veta (förutom gubben som är den skyldige) och till en början den enda som fick veta. Höll tyst även till gubben.. Senare fick han veta utav Rebecca, och vid kalas som gubben var på hos på Angelica o Tobbe och plaska i ankdammen, så försa gubben minsig.. Lite senare gick Rebecca ut med det för "Morfar" inte kunde vara tyst. Hihi.. 
Var redan uppe kl 06.10 och drack kaffe.. 
Kaffe X3 och timmar och minuter sniglar fram.. Stora dagen "D" är ju HÄR!!
Väntar.....
Väntar och tvättar..
Väntar lite till...
Kollar telefonen i jämna mellanrum så jag inte missat något sms.. Suck.. Inget än.
Börjar bli rastlöst, på att vänta..
Klättrar lite, så pass rastlös är jag och nynnar "Joeline Joeline" i ett kör..
Väntan är olidlig, vad händer?
Men åhhhhhhhhh.....!!!!!
Gick till macken och köpte "nappar"
Smaskens.. Men jag vill inte vänta mer.. 
Hopplös väntan, gick hem och gjorde kaffe..
Denna dag är som att vänta på tomten..
Nu kan väl tomten komma snart??? Tycker ni inte?

Sen kom det.. 
Sms:et jag väntat på

Sedan ringde Rebecca runt 21.00 och vi pratade och så skicka hon två bilder till på söta "Joeline" 
Kan man bli mer kär?

Så underbart, ett barnbarn till har kommit  till oss <3 
Grattis till familjen, med tillökningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar