söndag 6 juli 2014

lördag med sol..

Är allvarligt orolig för "Wifey" som sitter fängslad i "Muminland", har mina teorier varför hon sitter där.. Väntar på livstecken, lösesumma, dom.. Ja vad som helt..
Mina teorier är:
- Tafsat på Mumintrollet 
- Slagit ned "Lilla My" 
- Plankat in på "Muminland"
- Försökt sälja "JR" till "Lilla My"
Vad gör vi för att få ut henne därifrån? 
"Wiiiiiiiifey"????!
Blev de för mycket av de gosiga att du gick för långt??!
Tror nog att du satte denna "elaka Lilla My" på plats eftersom hon ser inte så elak ut, däremot ser "Wifey" elak ut!! Så 1000 Euro på att det är därför "Wifey" sitter fängslad.. 
Miss you "Wifey"  <3 och oron är olidlig!!!

Härligt väder var det även igår och la mig i solstolen som jag inte använt i ett års tid. Sola mig medan gubben åkte till stan för att "klippa till sig" och handla förnödenheter till hans finaste älskling!! 
Underbart i solen och dagdrömma, njuta och bara koppla av med ett stort glas "Coca Cola Zero" 
I ett "Gynning glas" som är de finaste o läckraste glasen "ever"..
Gubben kom hem nyklippt och fin och med mina "förnödenheter" 
Tack "Hjärtat mitt" du är så go, snäll, kärleksfull, betydelsefull, mest förstående människa, ömsinta och varit min stöttepelare i de helvete jag går igenom i sjukdomar o sorg. 
Sedan tändes grillen och vi åt, jag dock "lite" men ändå för mycket.. För kramperna döda mig ändå. Idag får de bli ännu mindre. 
Igår åt vi "Rotfruktsmix med grillad gris, korv till mig pga kött är ingen höjdare när de gör ont". 
Sonen "styla" runt crossen och va fotomodell.. Wroooom!! Satan i gatan va de låter om de där..
Vid åttatiden kom "Sanna o Hasse" över på lite svalkande dryck..
Och sedan tittade jag på "TLC" och målade naglarna samtidigt.. Både fötterna o händerna..
Lite somrigt och glittrigt blev det.. Tjusigt va?
Därefter åkte Billy iväg hem med flickvännen och när han kom hem så hade jag tagit min "kvällsdos" av mediciner och bloggade samtidigt, men gick inget vidare för slumra, vakna till, somna och tillslut så däcka jag helt medan gubben kolla fotboll. Kl ca halv tre på natten väckte "Marcuz" mig o fråga om han ta mitt godis som jag hade i sängen. Helt veck, gick jag upp för att röka (dum som jag var) och höll på att ramla hela trappan ner.. Ungarna, hjälpte mig så jag inte bara skulle rasa ihop, snurrig och smärtor från helvetet..
Jag fick en ide att fortsätta blogga mitt i allt, ungarna vägra o skulle ha mig i säng.. Haha, i tumultet tog de min telefon för att jag inte skulle blogga och ja den ramla i golvet, och tele ringde några samtal av sig själv.. Ber om utsäkt om någon fått ett nattligt samtal. Strax efter fick jag ett "anonymt" samtal, ja under gårdagen o fredagen har någon haft "lattjo" med att ringa o lägga på luren.. 
Nu fick jag en "aning" vem det var!! Den som jag stängt ner sms funktionen för.. Ja, en app du hämtar hem och messar den personen mig får jag dem inte. Nu "blocka" jag hela alltet så de kan ej messa som tidigare (så om du messat något har jag ej fått det), nu går de ej att ringa heller, du får bara en "upptaget ton"!!! Vill du något använd posten (du vet brev o frimärke)!!!

Sov till "hör o häpna" kl 13.00..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar