tisdag 11 december 2012

Snälla Tomten/Musse

Idag hade jag mycket planer men de slutade med ingenting. Har haft ont hela dagen.. Varit trött också. Ur gängorna totalt. Pratade med läkaren om tid för den nya otäcka undersökningen som ska göras på torsdag.
De eskalerar den här värken plus att jag känner mig mer o mer slut.
Var ut på en kvällspromenad med Trassel vilket var jättejobbigt. Sakta mak och halka man till på en fläck så gjorde så ont att jag skrek rätt ut. Promenaden jag gjorde brukar ta en 15 min för att nu ta 45 minuter. Gubben blev orolig och undrade vart jag tagit vägen.. Gulle dig!! Tur att Trassel gillar snö!!

Måste lägga på ett kål, i morgon ska Billy hjälpa mig med lussekatterna och få upp pyntet som är kvar och ner med kartongerna. Måste!!!!
Prata med Rebecca om julen och hur vi ska lägga upp den. Hon behöver lite uppläggningsfat och så, kanske julglasen med. (Började samla julservisen till henne för något år sedan och hennes heter "barnens jul" min heter "Disneys jul" men nu har de lagt av med Rebeccas.. Min finns och den finns även i glas,bestick, kaffeservis, glöggset och till och med prydnadssaker. Men Rebecca hade turen att hitta en del av hennes servisuppsättning på "Blocket" så hon har 24 tallrikar, psst jag leder ändå för jag har 32 st.. hihi.. och mycket mer delar på matservisen och så har jag kaffeservisen. Båda är rätt lika i färger,våra fina serviser. Kantbårderna runt är precis lika.. Rebecca ville ha hjälp på julafton, så jag kommer runt två.
Jag ska komma runt två och hjälpa till i köket. Sedan så ska jag göra Janssons Frestelse, mina egna juliga köttbullar och den årliga Cheesecake. Plus att hon bokade några påsar med lussekatter och även de lussekatterna med vit choklad i.. Gör liksom de bästa i denna "stada". Och svärsonen "Lennze" ska med få sina lussekattspåsar eftersom han "älskar" mina lussekatter och kan smälla i sig en påse på en kvart.. Hehe!!

Eftersom jag har varit så fantastiskt snäll i år så kan jag väl få något som jag verkligen önskar mig va?? Snälla rara Tomten???
Musse rättare sagt och jag tror den måste för beställas... Snälla, snälla snääääällt Tomten/Musse.. Så kan jag ta fina kort på dig i fjällen.. Pleas!!?? En iPhone 5!

Läs igår.. Somnade innan jag han publicera inlägget...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar