torsdag 20 december 2012

Dyra barn..

Nu har racet börjat med att jaga presenter i år.. Varför säger jag alltid att jag ska börja i sep-okt med julklappar? Har aldrig hänt, men jag säger det varje år.
Har i varje fall börjat med en del. Rebecca var seg på att få ut sin lista på vad de önskar sig.. Haha.. Hon var nära på att bara få en Alladinask i julklapp.. haha..

Alltså jag förstår inte hur folk gör för att shoppa billigt till jul? Säg mig är det någon som kommer under en tusenlapp per person? Och de där också något jag säger varje år - att nästa år blir det max 1000 kr per unge. Har jag någonsin lyckats? Nä, jag tror inte det. Eller ska jag vara ärlig och säga att jag har aldrig lyckats faktiskt.
Hur gör ni som shoppar för under 1000 lappen till ett barn? eller finns de dom som lyckas med ännu mindre? Trollar ni eller?
Fan, jag tycker jag ser mig om efter det billigaste. Är de mina barns önskelistor det är fel på? Eller handlar jag på fel ställen? Vart handlar ni? Hur många presenter ger ni era barn?
Oj, de blir fråge timmen här. Själv köper jag ca 10 paket eller de blir nog mer ändå..!!
Nåja, jag lämnar de där ämnet, för de är för krångligt för mig.

Gjort en urfärgning i håret för att få bort så mycket som möjligt av den röda färgen. Och där efter färgat det mörkt. Typ min orginalfärg. Ska till frissan och få en skaplig frisyr och så får jag ljusa upp håret med slingor lite senare. Hinner inte sitta hela dagen hos frissan inte.
I morgon bitti ska jag gå igenom barnens önskelistor och bocka av vad jag köpt, stycka de jag inte tänker köpa.. Som både Edwin och Rebecca får egentligen ganska mycket mer än barn som inte är skiljsmässobarn. De blir ju dubbelt upp.. Rebecca har en mamma också som också kommer med  klappar.. Vi har sagt de att vi kommer satsa lite mera pengar på de hemmavarande barnen lite mera i år.
Sedan har man fräcka ungar som önskar sig riktigt dyra saker.. Hm...
Jag hoppas att vi får något vad vi önskar i år.. Ni gör stora DYRA listor och vi önskar oss en "En Dolce Gusto Citculo kapselmaskin"(helst den runda modellen) i julklapp.. Fick en "Tassimo maskin" förra julen som Alexsandra samla med våra hemmavarande barn. Blev jätteglada över den..

Önskar mig/oss verkligen den :-D

Rebecca och Edwins önskelista:
  • Tallrikar av Lasse Åberg
  • Presentkort på Hemtex
  • Presentkort på Ikea
  • 4 in one glas från Cervera
  • Stavmixer
  • Usa inspererade kuddfodral
  • Usa filt
  • Stående dammsugare
  • Brödrost
  • Kastruller
  • Stekpanna
  • Kökshanddukar
  • Bidrag till Eurovision biljetterna
  • Cult design ljus ( den där med tre) från Svea.
Ingen billig lista detta inte.. :-S
Hoppas de läser min önskelista också..haha..


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar