torsdag 27 december 2012

Juldagen..

På juldagen hade vi julmat hemma vid oss och vi åt god julmat igen.. Men nu är man less, jätteless på julmat.
Edwin skulle jobba så vi åt mat runt tre så han med skulle hinna käka. Han började sitt pass kl 17.00 och var inte ett dugg sugen på att jobba.
Nån cheesecake blev det inte på juldagen heller.. Blev makarontårta, i stället (ser ut som en tårta med makaroner på, men de är hyvlad vitchoklad på).
Vi hade trevligt och stillsamt.. Mysigt och så. En helt fantastiskt jul trots att jag känt noll julkänsla i år.. Men julkänslan droppa in lite senare än vanligt i år och de var skönt att fira julen borta i år.


Juldukat har Marcuz gjort och se så fint han kan, mina fina julservis fick jag hem några timmar innan det var dags för oss..

Lite smått och gott..

Lite varm mat, dock ej hemmarullade köttbullar. Gjorde Pernilla Wahlgrens julköttbullar till Julbordet hos dottern på julafton. Lika bra att skriva att Julia stekte dem. De var faktiskt gjorda på julmust och de gillade dem skarpt. Pröva ni också till nästa jul, recept finns på nätet. Fick tipset och smakprov av Wifey, därför visste jag att de var goda..

Min lilla "älskling"

Och så MAT som är lika med M A T K O M A!!

SuperSnuttis, Julia och Farmor

Den lilla familjen

Uppdukat för fika.

Lite familj gemenskap..

Rebecca och Wayne.. se så fina..

Vackert par med stil

Marcuz spelar sitt nya spel med Alexsandra

Den lilla glada "snutten"

Härlig bild de här..

Fikadags med makarontårta

Wayne fick också smaka på tårta..

Tårta med kaffe påm

Mys i

Julblomma jag fick av farmor får avsluta Juldagen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar