söndag 23 december 2012

De sista förberedleserna



God kväll..och fjärde advent är de också. Har ni uppesittarkväll? Vann ni något på Bingolotten/lotterna? Vi vann ingenting, tror jag.. Ingen följer det utan man gör annat emellanåt. 
Fjärde ljuset är tänt i "Villa Ville Kulla"
Uppesittarkväll med Bingolotto..

I stället för bingolotto har jag  gjort  "Janssons Frestelse" mitt i natten typ och gjort köttbullar med julmust i.. Lite mustigt va? Julia den lilla raringen står och steker dem. Och Marcuz har pimpat sitt pepparkakshus. 
Janssonen står i ugnen..

Julle Bulle rullar köttbullar..

Marcuz pimpade pepparkakshus..
Varit iväg till Kungens Kurva idag för att leta efter in mammas julklapp som jag samlar till henne.. Den finns bara på Cervera och vi har letat på flera Cervera butiker.. När jag kom till Kungens Kurva så fanns den inte i skåpet som de brukar ha års-änglarna i.. Men jag tog en nr lapp och tänkte i varje fall fråga. Marcuz och jag gick runt där inne och så kommer Marcuz med Års-ängeln i handen. Han hade hittat skylt exemplaret, den enda som fanns kvar. Gissa vad glad jag blev på Marcuz som hittade den mellan massa andra saker.. Och den sista till på köpet. Sen in på Toys U Rus för att köpa en sak som fattades..och till sist H&M var jag också in på för min egen skull för att köpa de jag behövde.. Sen var jag klar med julklappsinköpen..Äntligen.. Fyra dagar intensiv julklappshandel och jag är KLAR!! Vet ni vad skönt de är? Med smärta och intensiv trötthet så har jag lyckats..  Vågar man räkna efter hur mycket man shoppat för? Vågar man nämna det?.. Hm, *host* asså, Nää..Jo.. Ok, 45-50 tusen kronor på 4 dagar och 3500 kr i julmat. *GULP* Vad ska jag säga?
Shopaholic this is me...!!!

Sedan for Marcuz och jag hem och jag började slå in klappar för andra gången idag.. Pust.. Gillar inte att slå in julklappar utan brukar oftast låta barnen slå in varandras julklappar.. haaha.. Smart va? Shoppa dem går fantastiskt bra, men slå in dem.. Nej Tack..

Åkte över till "Wifey" för att lämna klappar och vi pratade om allt möjligt. Saknat henne, Det är min bästa vän.. Och världens största Marsvin har hon skaffat sig också, inte bara en utan två bjässar. Lika stora som min hund.. Undrar om Johanna har matat dem med anabola? Jag lovar de är dagens sanning. Aldrig sett så stora. Stora svin men pytteliten julgran hade hon.. *hm*
Liten men söt gran hos "Wifey"

Världens största Marsvin

Dom "bästa", lilla Rasmus och min bästaste Wifey..
När jag kom hem så vid 21.30 så var jag vrålhungrig efter att inte ha ätit någonting på hela dagen mer än kaffe och smärtstillande och pencillin då förstås, på en hel dag. Åt lite småplock.. Inte de bästa jag ätit men de hjälpte mot hungern i varje fall.. Man måste spara sig så man får i sig julmaten i morgon... MATKOMA lär man få..
Nu har "Janssons frestelsen" blivit klar och köttbullarna likaså.. Skulle göra en cheesecake också, men så hade jag glömt vit choklad..Hur kunde jag missat det? Vad gör jag nu? Finns inte en chans att man kan göra en cheesecake i morgon eftersom den måste stå i kylen i ett dygn. Jag får helt enkelt fuska, jag köper en jultårta från "Tidermans".. Det är säkert ingen som märker att den är köpt.. hihi..

Idag skulle vi ha åkt till Rebecca och haft uppesittarkväll som reservare (sorry min flicka att vi inte hann med).. eller skulle och skulle, de var mer så att de var inte vi egentligen som skulle varit där från början utan hennes mamma med familj. De skulle fira "lilla julafton" typ. Men avböjde via FB nån dag innan och då ville lilla gumman att vi skulle komma och mysa samt äta middag. Lilla gumman min, kände mig så taskig att vi inte kunde komma idag.. Men samtidigt varför ska jag känna mig taskig för som Reijo säger??, de är ju faktiskt inte vi som var de egentliga gästerna.. (vi ska ju dit i morgon och fira julafton med dom och barnbarnet Wayne..Men vi hann inte med idag eftersom vi hade fullt upp med handla julmat, de sista klapparna som skulle fixas, åka till Johanna, slå in flertalet klappar och otympliga sådana, göra en Janssons frestelse, göra hemmarullade köttbullar och en cheesecake (som de inte blev) får bli till juldagen..Då blir Johanna glad så som hon tjatat om cheesecake och "polkagrisdrink" ska hon faktiskt få också.. För de har också varit ett evigt tjat på..hehe.. Men Rebecca jag fixar nåt fika gottis till kvällen.. Lotta fixar och trixar även det ska du se ;-) Bara för att de blev som de blev idag så stannar vi extra länge i morgon.. Blir väl som de vanliga jularna vi firar ihop.. Haha.. Reijo och Edwin kommer bli kalas tillsammans och skrattet ekar i huset.. 
Är helt säker på att de kommer bli en riktigt bra julafton och de bästa är att vi är med barnbarnet Wayne.. Och med att vi blir många, älskar ju det som du vet!!! Och med ALLA våra barn!! Älskar min familj..
Ses i morgon flickan min..

Så här har vår julgran vuxit..
Dag ett...

Dag två..

Dag tre och 45-50.000 kr senare.. *GULP*
Nä, nu ska jag ta hand om kaoset i mitt kök efter Julia som stekt köttbullar.. Ska bara få i mig mitt kaffe innan. Måste få gång tabletterna.. Värken vill inte släppa ikväll.. Undrar hur natten blir?? 
God Natt för denna...







Vi hörs en liten sväng här i morgon och under tiden önskar jag er en skön natt och en trevlig morgon med tomtegröt.. Hoppas jag hittar mandeln i år.. Hihi..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar