torsdag 4 oktober 2012

Julle Bulles Dag

Helt OFF, helt totalt slut är jag. Jag har sprungit till höger, till vänster, bakåt, framåt, upp och ner, hit och dit. Alla har dragit i mig. Totalt nedringd, men de är skönt att ni finns älskade charmtroll.
I morse drog jag med Mamma och Billy till IKEA för att få hem bord och stolar. Förra veckan var stolarna slut som hon skulle ha.
Denna gång kollade jag på nätet innan vi åkte upp mot Ikea.
När jag var i Nykvarn för att hämta upp mamma fick jag ett telefonsamtal från mitt "hjärta" att jag var tvungen att hämta honom från Vårdcentralen och fick även tala med sköterskan om att han absolut inte fick köra bil. Körde in hoom till akuten, ringde hans mamma som gjorde "sällis".
Upp med mamma och snabbt rafsa ihop de möbler hon skulle ha och de jag skulle ha från "Ikea". Ut och mot "Rusta" för att lämna tillbaka en matta som hon dagarna innan köpt, men blev förliten. Därefter till "K Rauta" och hämta andra halvan utav garderoben hon köpte i måndags. Jisses de var 2 delar man skulle ha, men de var ingen som sa det (borde de som jobbat där vetat).
Mot "Mc Donalds" och sedan hem till mitt "Villa Ville Kulla" och trycka i sig en halv burgare för sedan vidare till "Mamma" och tömma bilen på möbler. Gissa om de var tungt... Bly i kartongerna. Billy sover över där i natt och meckar ihop möblerna, för de hade varken mamma eller jag klarat utav.
Föll på grund av tokiga "pensionärs-jävlar" ner bland skinnfällarna..
Hem igen och rasta "Trassel, plocka ihop dator, tab och tandborste mm åt "hjärtat". Äntligen iväg mot sjukhuset och pussas på mitt "hjärta", som jag längtat och oroas under dagen. Nu ligger han där och delar rum med en "Gipsy" (stackar "hjärtat" mitt.. Tror  han hellre hade delat rum med mig ;-)
Sedan saknade han sina glasögon, så jag åkte iväg för att hämta dem. Där i mellan åkte vi  till Ica Maxi och köpte garn till julkalendern (för att förstärka den), rengöringsmedel och två kanelbullar (till ensam mamma söker och minsta sonen).
Sen tillbaka till sjukhuset och lämna "hjärtats" saker och sno åt mig en och annan puss. Stunden senare så kollapsade jag i Trötthets-koma. Stanna inte allt förlänge eftersom besöktiden var endast till 19.00. Slut "Pippi-Lotta" åkte hem mot "Villa Ville Kulla". Kollade på bullarna och kom på att jag inte orkade tugga, trots att det är "kanelbullens" dag.. (Julle Bullens namnsdag)..

Pysslade lite här hemma med att plocka lite och märkte att jag gör slut på ca ett hundra pack värmeljus på sisådär 4-5 dar.. Gissa om vi älskar ljus här.. Huset blir ett brinnande "Villa Ville Kulla" med mycket kärlek och värme.

Efter som jag är en shop a`holic så ble det ett och annat smått och lull lull idag också. Pyssel och så blev mitt pyssel himla myyys och kärleksfullt.. Älskar min familj och vänner och här ska alla känna sig välkomna..





Avslutar med en skål jordgubbskräm.. Är så trött och så fryser jag värre än en naken hund.. :-(

Älskar dig "Mitt Hjärta" <3 p="p">


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar