fredag 22 juli 2011

Vilken hetta

Maxat bra väder idag och kvavt så man orkar inte ens röra sig. Ett iskallt glas med cola, fullt med is och en skuggig plats med en stor fläkt som ger svalka.. det hade vart nåt. Stackars alla dom som jobbade idag.. de ville nog helst av allt bara dränka sig i närmaste pöl skulle jag tro.

Idag skulle vi ha åkt till Karlskoga, men de blev inställt, trist men ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig eller planerat pga olika anledningar. Men det finns flera helger som sagt.
Tog med mig kidsen till Johanna på en fika. Barnen sprang i omgångar och köpte glass, fram och tillbaka, fram och tillbaka.. Haha, sanningen var väl mer den att jag och Johanna köpte oss lite egen tid för att snacka "barnförbjudet". Det var skönt att snacka om allt möjligt, allt utom tråkiga saker och så. Vi hoppade det kapitlet och vi skrattade och planerade lite små trippar och annat roligt.
När ungarna kände sig övergöda med glass så var det bara att leka under vattenspridaren. Alla sprang därunder utom jag för jag hade inga badkläder. Tror inte Johanna skulle blivit allt för lycklig om jag sprang runt den där spridaren helt näck.

Vi bestämde oss för att dra ner till Maren och trampa lite på trampbåtarna och sedan sätta oss och ta en alkofri drink.. Ja, det är faktiskt så vi jobbar. Men det blev också uppskjutet. Till  i morgonkväll eventuellt eftersom Johanna inte hade barnvakt för kvällen. Och så fick hon säkert lite mansbesök också skulle jag tro ;-).. hehe.. Spelade mig inte så stor roll eftersom jag blev grymt trött och ont efter maten.

När vi var på väg hem från Johanna så passade jag på att handla på Ica där i Nykvarn. Där träffade vi på Pappa, Mamma och min moster/faster Anita. Det var jätte länge sedan man såg henne. Tror inte jag har sett henne sedan Pappa fyllde 65 år förra året i Maj. Och så hon har förändrats på ett år bara. Halvlångt hår hör inte till de vanliga hos Anita.. hon har alltid haft jättekort hår. Men kul att se henne.
Och min älskade pappa också. Han flög på mig och kramade mig hårt och pussade mig på kinden. Och han tog fatt mig flera gånger inne och utanför Ica och kramades och pussades på mig. Han mådde inte alls bra idag, hade ont och så. Mamma berättade lite vad läkarna hade sagt och gjort idag, men de var så mycket folk att vi beslutade att jag skulle ringa till kvällen istället. Och Pappa gav mig mera pussar o kramar. Visst brukar vi alltid krama om varann och ge en puss, men nu var det så att det kändes som Pappa ville mig något, eller jag vet inte. Jag kan bara inte förklara det i ord.. Men något var det, som om han inte ville att jag skulle gå eller lämna honom eller om han ville säga mig något.. Något annorlunda.. Jag känner det så starkt inombords. Har tänkt på pappa resten av dagen och kvällen.. Vill bara åka hem till pappa och bara vara där, hos honom, gosa och små prata ibland, men inte nödvändigt att prata. För jag vill bara ha pappas närhet och ge honom all den kärlek jag har till min älskade pappa.. JAG VILL BARA VARA MED PAPPA!! Min Pappa..Och jag skulle somna tryggt med pappas hand i min och han skulle säga.. -Sov gott mitt lilla Lotte-Grynet, min fina lilla dotter.. Så som han alltid säger, min fina PAPPA <3<3<3

Världens finaste pappa <3
Love and Respect till min Pappa <3

Har också fått en ny mobil telefon av min finaste "Musse".. Igår kom han med ett litet rött paket och i den låg "Sony Ericsson Xperia Arc". Gissa om att jag blev glad, för min gamla Xperia börjar att leva sitt egna liv. Hur som helst är jag jättenöjd för min nya mobbe.. Tusen Tack och puss till dig "Musse" på valfritt ställe..hehe..

Julia och jag drog iväg till Ica Maxi här på kvällen och köpte hem massor utav glass att fylla frysen med. Och med mina favoriter tog jag 2 packet utav. Mums Mums.. Här ska frossas..



Nu blir det sova lite där i sängen..
God Natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar