fredag 8 juli 2011

Gilla läget

Idag ska jag ta barnen och åka till Malmsjön. Jag plockar ihop handdukar, min bok och bestämmer mig för att inte ta med någon picknick korg. Vi köper glass på plats. Solen står på topp och det är varmt. Ska få använda en av mina nya baddräkter idag, men vet inte vilken av den jag ska bära idag.
Första turen till en badstrand för i år (om man inte räknar in Turkiet förstås).

Ikväll ska jag chilla med Rebecca och Alexsandra. Spela sällskapsspel och grilla. Sommarmat, ett glas rött till. Fnittra lite åt Alexsandra som kommer ha resefeber ikväll, då hon samtidigt ska packa och bita på naglarna. I morgonbitti ska hon till Irland på dop. En del av pojkvännens släkt bor där och Alexsandra är nervös inför mötet av hans släkt. Hihii, minns själv när man träffade "pojkvännens" släkt för 20 år sedan, från Finland. De kunde inte svenska heller, vilket var jobbigt, nervöst. Var precis som Alexsandra är nu, blyg och man tyckte det var stort. Haha.. Men de kommer att gå bra, hon är ju så fin min lilla "Snuttis".

Nämen, nu får det bli stranden då. Det gäller att försöka älska läget.
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar