onsdag 27 juli 2011

En glad överraskning

Har varit hos mamma och pappa och hälsat på hela dagen. Fikade, hjälpte pappa att få igång sin mobil och då blev han glad. Snart kommer deras hus ut till försäljning. Hoppas det går fort att bli av med huset för deras skull. Samtidigt känns det ju trist att mitt barndomshem ska säljas. Och så är det ju pappas livsverk. Någon dag ska jag kopiera deras bilder på hur det såg ut från allra första början när de köpte huset till hur deras livsverk ser ut idag. 23 år har de bott där. Men nu orkar de inte med den stora tomten och all dess skötsel. Håller tummarna på att affären går vägen med den nya bostaden.

Fick en riktig överraskning när Jörgen och hans dotter Sara kom över till pappa o mamma =) hehe, han hade letat sig fram. Vad glada vi blev hela högen. Tack Jörgen för en härlig dag :-)
Har varit iväg och handlat lite på Ica Maxi. Ica Maxi gör mig mest förbannad och äcklad nu förtiden. Jag har varit storkund på Ica i hela mitt liv (även arbetat på Ica). Men nu måste jag bojkotta hela Ica Maxi i Södertälje. Är du inte uppmärksam och tittar på datum så får du hem gammalt kött eller ost. Detta är nästan varje gång man är där för att handla. Ska du ha tag i en köttbit som Entrecot tex för du hade tänkt att bjuda middag. Glöm då Ica maxi för de har bara en tillplattad vakuumpackad köttslamsa, och de kallar de kött? Duger nog till att mala ner till köttfärs. Det är nånting med det som får det att krypa på mig. Detsamma gäller Lidl och Netto. Hua!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar