torsdag 8 maj 2014

Så obehagligt..

Nu ligger jag på soffan med feber o tagit alvedon. Denna feber beror på att jag har främmande föremål i kroppen. 
De gör ont i näsan ner till halsen o går knappt att svälja. 

Kom till Huddinge Sjukhus kl 09.00 o fick direkt en Flashback från tiden då pappa var som sämst. Samma avd som han var på o gjorde undersökningar. Fy, bara de fick mig att må dåligt. 
Hur som helst så fick jag en massa info om vad de skulle göra.. 
I två timmar o 6 röntgen hade äntligen fått "helvetet" på plats. 
Denna slang/sond skulle ner, alltså 120cm slang från näsan, genom hals o matstrupen, genom magsäcken och 20 cm ner i tunntarmen. 
O de var så otrevligt o kväljningar o smärta.. 
När den äntligen var på plats så däcka jag i sjuksängen i två timmar.. O blev väckt med mat o dryck med kontrast i som skulle ner inom 30 min för att sedan inte få äta el dricka fram till 19.00. O fick den maten o frukost dopat med kontrast med mig hem. 
Efter jag ätit fick jag info inför morgondagen. I morgon ska en annan röntgen göras, då de tar bort den här tryckmätaren när jag kommer i morgonbitti och får en spruta som gör något med tarmarna och sedan iväg på röntgen. 
Kan ringa till en avd som kommer hit o tar bort den här om jag upplever de för plågsamt. Men då får jag ju bara göra om de här sedan.. 
El om febern går upp mer så tar de bort den.. 
Efter att jag åt kontrastmaten så får jag varken äta el dricka fram till kl 07.00 i morgon då jag ska äta kontrast frukost.
Nä, aldrig mer denna undersökning en gång till.
Hoppas man kan sova bara.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar