onsdag 28 maj 2014

Överjävlig dag

Hej mina läsare..
I morse när klockan ringde så var jag så slut i kropp o knopp. Hade ont och inget hjälpte heller. 
Fick iväg Marcuz till skolan och kröp ner i säng igen, men slumra mest. Telefonen ringde, sms och gav tillslut upp och gick upp och gjorde mig i ordning. 
Vandrande lik, trött o jävliga smärtor så åkte jag till "Rosenlund" och köpte blommor.. Och var nära att gråta för jag hade så ont och hade blivit lovad hjälp av "Julia". Morr* pojkar kan man jaga vid vilket tillfälle som helst.. Hon visste om detta i 2 dagar innan. Tonåringar alltså!!
Jag fick ta det själv helt enkelt. 
Köpte blommor att plantera och hade plockat med mig syrener från tomten.
Och så köpte jag en "ängel" och hoppas den får sitta kvar. De snor nämligen på den kyrkogård som min "svärfar" ligger. Hur man ens har mage att göra något sådant. Skulle må så dåligt av att ta något från de döda. 
Åkte och planterade blommor och satte dit ängeln. Och de blev somrigt och fint.
Fullt med somriga blommor.. Och den fina ängeln på plats också.
Skicka en bild till "svärmor" som tyckte de vart jättefint.
Åkte hem direkt efter det och hade ont X 2000.. 
Och strax efter mig kom "Billy" som varit o lunchat på "Mångfaldens Hus" och han hade köpt med sig en "present", bara helt apropå.. 
Ett fint paket med ett hjärta och så inuti var de två ljus till mina ljusstakar som man använder runda ljus. Doftade gott gjorde de med.
Så omtänksamt utav honom.. Tack fina Billy!!
Tog smärtstillande och en kaffe sedan gick jag o la mig i sängen. 
Och glaset som vart en dubblett fanns inte i annat motiv än de jag redan hade. Så byte till vatten/grogglas i stället.
Och har suttit i soffan och tittat på "Arga Snickaren" och druckit "Kardemumma kaffe". Och tar de bara lugnt och tänker fortsätta ta de lugnt.


Sängen snart och hoppas på de bästa att inte ha dessa smärtor i morgon.
Hoppas ni får en härlig morgon stund i morgon.. 
Visste ni om att idag är det "Mensens dag" haha, hur sjukt är inte det.. Höll på trilla ur stolen när jag hörde detta. 
Så hur har ni firat denna dag? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar