lördag 17 maj 2014

Korkade karlar..

YBlev en vända ner på stan efter att "Carolina Gynning" visat upp sina senaste glas som nu äntligen går att köpa på "Cervera" köpte 2 st glas, bara för att jag ville se hur de såg ut och så samlar jag dem ju och de är klart de är en given del med Rosé/vitvinsglas också som är de nya glasen. 
In på H&M o handla foundation o 2st mist, lagom storlek att ha i väskan. 

Hem och hämta gubben och så åkte vi ner till "Barollo" och där bjöd jag på middag för en gångs skull.. Hihi!! 
Detta var jättegott "halloumi" som är så gott, gubben tog en planka (från vedboden för han va stygg som Emil i snickeboa hehe..
Gott var de och skönt att gå ut och äta gott utan ungarna. Kände bara för att umgås på tu man hand. 
Tog efterrätt som inte fick pluspoäng av mig. Beställde vaniljpannakotta med chokladmousse. Tyvärr smaka pannakottan som glass som smällt o sedan blivit fryst igen. Fryst pannakotta va inget gott..
Satt ute i de fina vädret, men när solen gick ner så blev de kyligt och vi gick in..
Därefter så åkte jag hem då gubben ringde ner en varulv. Ja nått sånt eftersom den människan biter folk som en varulv. De sällskapet ville gubben umgås med och jag drog hem!! För vi hade mysigt o trevligt tills han kom o vart besviken på tilltaget!! 
Man gör sig till och fick vara "taxi" istället!! Men så var de med det!! Japp, jag blev inte glad alls för den Lappen är inte ens trevlig med alkohol i kroppen utan är "sjuk" och biter folk. Mig bet han på axeln så jag hade värsta märket efter det!! Normalt när man är 48 år!!? 

Så jag drog hem, de säkra före de säkra sidan eftersom de är fullmåne inatt också. Så kunde "Hen"(Lappfjollan) o "Haon" umgås själva!! Avtackar mig de sällskapet som inte var vad jag hade tänkt!! Var förbannat dum o hämta hem karln min oxå!! Han kunde fortsatt dansa på torget med "Tant"!! Och gått hem.. 
Och i denna ordning blev det för nu sover han vid skrivbordet framför datorn där han spelar/spelade poker.. Haha.. Sov Gott!! 
Ja jag är inte road alls med att karln uppför sig som en "Gubbkärring" o snuskat ner min bil med en kebab oxå, oförskämda karl!! Fräser o morrar som en ilsken katt!!! 
Är lagom trött!! Och ONT!!! O tredje natten med dålig sömn pga smärtor!!!!
Klockan är nu halv fem o har ont o är trött, tagit smärtstillande o hoppas jag somnar.. 5 timmars sömn på 2 dygn har jag fått eftersom jag har ont. Och väck inte en björn som sover utan "JAG SKA SOVA" samt frukost på sängen när jag vaknat, bilen rengjord, en stor "URSÄKT" och en jävla dyr födelsedagspresent!! Karlar är som hundar banne mig!! Annars får jag be "Tant" som svänger med "Guns och Rosor" ta över den byrackan!! 
Då får du allt torgskräck!! 
Haha, ja du lille gubbe min nu har du lite och jobba med.. Ingen ide att du ylar o gnäller.. 
 
Nä God Natt!! Tröttast i världen!!!

Och till sist "älskling" så är hämnden ljuv.. Ibland är de underbart att hämnas tilllbaka.. Haha!! 
Du är allt för söt nu "Pluto" så söt är du nu och ligger ihopkurrad i sängen som med kammade morrhår och polerad nos.
Som man bäddar får man ligga..

Så söt du är älskling.. Haha så kan de gå.. Haha, PLUTO
Voff voff


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar