tisdag 27 maj 2014

Pappas dag, pappas födelsedag 27/5

Idag är det faktiskt min pappas födelsedag. Han skulle blivit 69 år idag. 
Vi har alltid skojat om att vi äter tårta på tårta i dagarna 4. Mamma fyller 23 maj, jag den 26 maj och emellan är de morsdag och pappa fyller den 27 maj.
Grattis fina pappa där ovan molnen som den finaste ängeln. 

Försov mig i morse så Marcuz blev sen till skolan, men ringde och förvarnade dem att sonen blev sen till skolan idag. Men är jämt så trött hela tiden..
Gjorde mig klar för att åka till blomsteraffären för att hämta blomsterarrangemanget jag beställde. Och fick den precis som jag hade idéen i huvudet. Visst blev den fin?!
Och dumpa Julia på stan för hon skulle köpa födelsedagspresent till mig, (och de gjorde de andra barnen också). Var in på Pressbyrån och handla och prata med Åsa.. Å blev så "ARG" hur "Lina Skolan" är.. Så som vi kämpade med den skolan, fy fan alltså.. Men Åsa är som jag där, vi krigar (tyvärr måste man gå hårt fram för att de ens ska lyssna på elever och föräldrar). Hoppas de löser sig för sonen.. 

Åkte där efter hem till "mamma" och min min "Faster Rose-Marie" kom samtidigt med mig. 
Och både mor och jag fick födelsedagspresenter av min faster. Jättefin skål med godis och en ros i kruka. Tack kära/fina Faster..
Tog en snabb kaffe och prata lite och faster är så omtänksam om hur "jag" mår och så. 

Vi åkte sedan mot "Turinge Kyrka" för att smycka graven hos "Pappa" och han blev verkligen firad på sin födelsedag. En underlig "känsla" av att han var med oss/såg och kände att vi var där för att fira honom.



Grattis Pappa från mig, Reijo och barnbarnen dina.
Mammas fina "puss" hjärta var jättegrann med alla dess färger..
Orange rosor från "Syster" din och handplockade liljekonvaljer. Blev så fint och firad blev du älskade Pappa.. 

Sedan åkte vi till "Mångfaldens Hus" och åt lunch och jordgubbar med glass som pappa tycker så mycket om.


Mamma min och faster min hade trevlig födelsedagsfika för pappa, och givetvis jag med..
Vi åt alla en "potatis" med röra, mamma o faster tog skagenröra och jag tonfiskröran som var jättegod. Och efterrätt blev jordgubbar..
Och så köpte jag lite smått och gott..
Givetvis köpte jag de underbara "goda" nymalda "kardemummakaffet" och söta "cup cake" servetter.
Och så köpte jag "smärtstillande tabletter" som botar värk och elände. Och en burk till en "Student" som botar ångest efter Studenten.. Hihi..
Hjälper nog dem som lider av inbillningssjuka..
Efter alla timmar var jag både trött och ont, så därefter åkte jag hem.. Handla tårta o middag till resten av familjen.
Själv hade jag för ont för att ens tänka "Mat" så jag gick och lade mig och somnade..

Nu är du firad älskade far min..
Saknaden och sorgen är fortfarande stor. 
"Jag fick låna en ängel" 

"Carpe Diem"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar