söndag 18 maj 2014

Lördag igen

I lördags var de varmt och härligt väder och vi passa på att grilla med Fikri och Sarah.
Gubben höll i grillen och han påminner om "Fredde" i Solsidan, så mycket han grillar.. 
Varmt att grilla och då får man kyla sig med öl så man inte får vätskebrist..(något han tror i varje fall).
Solbrillorna åkte på så ser ingen hur trött jag är 24/7.

Fikri och Sarah väntar på grillat.. Bordet dukat och dags att hugga in på maten.

Klara färdiga.... ÄT!!!


Grillat ska ätas utomhus, då smakar de som allra bäst. Och träden står i full blom..
Barnen meckar moppe på tomten och åt efter oss vuxna..
Medan vi satte oss framför brasan så satte sig grabbarna till bords.
De åt, och sedan ut igen för att mecka mopeder igen.. Billy tog snällt disken först.. Vi satte oss vid brasan.
Och åt efterrätt o kaffe och prata om allt mellan himmel och jord.

Chokladmousse, grädde o jordgubbar..




Här är vi alla mätta och belåtna och bara njuter av försommaren..
Och mysigt med tända ljus framåt mörkret faller på..
Vi avrunda kvällen framför tv:n och gubben somnade som vanligt.. Zzzz!!
Jag tog en chokladmousse och Cola.. Bara för att jag kan, el skulle låtit bli egentligen pga att jag ätit alldeles för mycket och början..
Men gott var det ju!!
Nu är denna helg förbi och dotter Alexsandra är på väg hem från Philippinerna.. Längtar sååå...
Just nu flyyyyger hon flygplan och landar den 20:de och den 21:a har vi dejt!!
Ska bli så spännande att höra deras resa. 

Ha en skön söndagskväll och så måste jag visa dessa små fina..
Nyfödda chihuahua, en hona o två hanar..
Har riktigt ont idag och på tisdag är det Huddinge Sjukhus igen för att kolla om dessa här tabletterna har vandrat ut el är kvar i tarmen.. Och än ligger de kvar kan jag säga.. 

Trötta jag!! Slumrat hela dagen idag..

Puss o Kram!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar