torsdag 22 maj 2014

Blommor och blader gör en glader

God kväller..
Idag har har det varit mer en vanlig dag.. Inget sjukhus, inga sjukhus telefonsamtal. Bara en ny remiss från Huddinge Sjukhus.

Smärtorna har jag , tröttheten ligger där hela tiden.
Har varit på Weda Blomman (stamkund där), dock har de flyttat till Pershagen.

Beställde blombud till mamma till i morgonkväll, och ett hjärta till pappas födelsedag på tisdag.
Hade ett speciellt arrangemang som jag tänkt ut hur jag vill ha det .. Och vet att de fixar det.
När jag var där hitta jag även ett te från "Gotland" och köpte den av minne av pappa som är född Gotlänning.
Min Marcuz ville ha pannkaka och ärtsoppa till middag idag (torsdag). Och så blev det, med villkoret att Julia stekte pannkakorna, hatar nämnligen pannkakor än mindre steka dem.
Nu står Syrenerna i full blom, o gräsklipparna är i full gång i hela området. Dags för ny spruta kortison snart.

När jag kom hem var huset som upp och nervänt "Ville Ville Kulla" och kände "orkar inte och åkte iväg till mamma som kom hem idag" en kaffe och pusta ut..

Åkte hem och ännu mera kaos.. La mig på soffan och slocknade hårt. Märkte inte ens när gubben kom hem.

Vakna upp och mådde apa, mår inte ok alls, Har ont, slut och blev deppig när jag fick nya remissen som inte alls är "gullig" på något vis.
Ska vid nästa göra något som kallas för "Delekografi".. Tar de inte slut snart? Är de inte klara?
Önskar inte min värsta fiende ens detta jag går igenom. De är smärtsamt och fysiskt och psykiskt jobbigt.
Nu blir de tv en stund innan nattens sömn igen. I morgon ska jag och Alexsandra fira "mamma" på födelsedagen.
I Taxinge slott.. Hoppas på en smärtfri dag..

Ha en trevlig kväll alla mina vänner..
Carpe Diem..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar