tisdag 20 maj 2014

Helvetet på jorden

God kväll/natt!!
Haft en tuff helg och en tuff dag idag med smärtor.. Va jobbiga att "toppa" dessa smärtor. Tröttheten och smärtorna har hängt som ett moln över mig hela helgen. 
Var till Vårdcentralen för lite akutvård och fick veta att jag ska ta en till kortisonspruta mot pollen i mitten av sommaren oxå. 
Min dag har gått ut på att ligga i soffan och tittat på tv, sova o mobilen.
Idag kom min dotter och svärson hem från Philippinerna där de varit i 5 veckor. Och som jag saknat henne.. 
Hon har dykt, snorklat och upplevt saker som vi inte har en susning om hur de lever utanför turiststråken. All missär o fattigdom. Och hon har blivit överfallen av en "kackerlacka" och haft livvakt, sett de värsta slumområdena, blivit uttittad och blivit kallad "guapa" (och de kan jag ju faktiskt förstå). Ska bli så spännande att höra henne berätta, berätta något som jag själv fått missa.
Och hon hittade "Nemo" också..
Vi har bara hunnit prata en kort stund idag.. De var trötta efter 24 timmars resande, men vi hinner prata desto mer i morgon.

I morgon ska Marcuz till barnläkarnottagningen. Och jag själv ska till Huddinge Sjukhus igen, tufft tufft tufft.. 
Och många remisser och konstiga, jobbiga undersökningar. Och det är inte klart än.
I morgon ska jag göra en kallad "Colontransit"
En röntgen för att fastställa markörenas läge genom en Buköversikt. 
De ska se hur de röntgentäta markörna finns kvar i tarmen och el vart dom är någonstans. Dessa kapslar med 6 st markörer i som jag svalde i torsdags förra veckan.
Och efter att jag svalt dem har jag med fått föra "dagbok" över hur ofta jag gått på toa och jag kan säga så här..
De är blankt papper de får och markörerna finns kvar nånstans i tarmarna.
Blankt papper.. Ja, undrar vart dessa små markörer ligger?
Senare på eftermiddagen ska jag till min läkare. 
Men nu ska jag "S O V A" 
Har slumrat, vaknat till o slumpat igen. 

Hoppas de inte regnar o regnar i morgon med..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar