fredag 23 maj 2014

Bra dag med dåligt slut

Kväller, trötter och bitter..
I morse var man uppe med tuppen och Rebecca kom över när hon var klar hos läkaren och tog en snabbfika.
Magen är stor nu, en liten tjej där inne.. 
I vecka 33 är hon nu.. Tiden går fort.
Gjorde mig i ordning i fika och prat..
Hämtade Alexsandra och vi åkte och hämta mamma och åkte förbi pappas grav och och planterade rosor som mamma köpt. 
Efter åkte vi till mitt barndomshem och de var mycket känslor som välde upp..
Mot Taxinge slott för och såg inspelningen av "Hela Sverige Bakar"



Åt lunch på "Taxinge slottscafe" och åt tårta eftersom de var mammas födelsedag.. 
Massor av godsaker på Taxinge Slott..
Men jag åt en ost och skinkpaj och Alexsandra o mamma en räksmörgås..

Sedan blev det tårta och presenter..

Gick runt lite grann innan det var dags att köra Alexsandra till jobbet. 

När jag kom hem var jag slut och ont.. La mig en stund tills "M" kom hem.. Vart på gott humör hela dagen. 
Åkte iväg för att hämta pollenmediciner pga att de är pest o pina.. Och då bad "M" mig åka till "Biltema" åt Billy. Själv kunde han ju inte!! 
Vi åkte dit och hade lite skoj där..

Rocka fett, slappa i strandstolen, langa sprayfärg till Billy och gunga..

Sedan bolaget och leta efter "Per Gessles rosé o vitt vin. Vita fanns ej..
Men rosé vinet fanns.. Och köpte en present till "M" som kanske var ouppskattat på någotvis.. 
Vid middagen försvann mitt goda humör.. 
Och är inte pantad bakom en vagn heller..
Hoppas de smakar och kvällen blir trevlig med att umgås med likasinnade i IQ 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar