söndag 25 maj 2014

Morsdag

Morsdag idag, och tog med mamma till "Villa Talliden" i Rönninge. Har ni tillfälle någon gång så gör ett besök där.
Förrätten var god, och jag blev redan mätt då.. Är inte van att kunna äta mängder. 
Mamma som blev firad på "morsans dag"
Förrätt jag plockat åt mig, fick inte i mig det.. Phu.. 
Nästa var att gå på "varmrätten".. 
Tog inte mycket, fick inte ens i mig detta.. Men gott var det. Efter maten var det fika ute på verandan. 





Underbart ställe en dag som denna..
Väl hemma så skulle det grillas.. Phu, tror ni jag fick i mig nåt? Hehe.. Nje!!
Hemma väntade en morsdagspresent från barnen.
Ett Gynningglas och så kom Alexsandra och Lennze och så fick jag ett till Gynning glas.
Och grillen var tänd eftersom dottern beställt grillat..
Och sedan serverades de grillat till allas belåtenhet. 
Fick lära mig en sak idag, varför man firar morsdag.. En artikel ur en tidning..
Men då undrar jag varför firar vi farsdag?
Och näringsdrycker i mångfald har kommit.. Tror vi får lyxa till det med att hälla upp dem i Gynningglasen..
900st näringsdrycker..heeelp!!

Ha alla en fortsatt trevlig "Morsdag"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar