söndag 1 december 2013

Min hemmagjorda adventsljusstake


Nu har jag gjort min egna adventsljusstake för köksbordet.
Så här gjorde jag!!

1. Köpte en julkrans, en rund (dessa finns lite överallt att köpa, men EJ plast)

2: Dela kransen mitt itu så du får två delar. Och lägg ihop dem så de bildar ett "S"
3: Linda valfritt band och nåla ihop med stora långa nålar (finns på blomsterbutiken).
4: sätt därefter dit ljushållare som finns för  10kr st på blomsterbutiker.
5: dags att börja pynta med vad du vill. Mycket finns att köpa på blomsterbutiker, rusta mm.. 
Små till större nålar finns på blomsterbutiker för runt 1 kr st.
7: pynta på, jag har haft julkulor, kanelstänger, tyghjärtan, kottar, stjärnor, små prydnadsäpplen, julstjärnor mm..
8: sedan fast med stearinljus och nr 1-4
Så blev resultatet utav mitt påhittiga adventsstake.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar