torsdag 12 december 2013

Bremens julmarknad del 1

Ho Ho Ho Ho... Nu tänkte Tomtemor som vart på Tomteland i "Bremen" visa bilder från självaste "julmarknaden"..
Detta är lite som en "julsaga" för mig som aldrig varit på en sån här marknad. Så jag sitter med en mugg med varm punch och ska visa upp bilder på självaste marknaden för er här ikväll.. 
Med denna punch ska jag smutta på och dela med mig av bilder.. Och vi åkte med "Björks Resor" och "Stena Line". Jag bloggar både för "Stena Line" som gav mig en förfrågan via ett mail och även för "Björks Resor" som frågade mig om de senare får använda sig utav min blogg. Och ja varför inte..!!

Vi var kaffesugna när vi kom fram till "Julmarknaden" & startade upp ett besök på "MITT" favorit hak "Starbucks" och jag  beställde in en caramellLatte och en cheesecake som var god men riktigt söt, alldeles för söt för att få i sig mer än mindre än hälften..
Sen började vi gå runt för vi kände oss lite stressade utöver att vi bara hade 4 timmar på oss..
De första var en jättegran som låg massa julklappar runt med "GOD JUL" på alla möjliga språk (även svenska).
Nu följer bilder på massa stånd och andra saker.. Häng med nu...

Här köpte jag 2 olika flaskor glögg och allt är gjort på honung, ja alla produkter var gjorda på honung.
Ljus gjorda utav honung i alla dess former o figurer.
De sålde jul kaffe & Tee här oxå..
Här såldes sockervadd på burk, fina pepparkakor och glaserade äpplen mm..
Här fanns "Crêpes" för den som var sugen.
På marknaden, och framför går Marcuz och spanar runt. Och mycket fina gamla byggnader.
Här såldes trästjärnor, träänglar och andra träsaker..
Såg en liten hund i en korg som gick omkring på marknaden med sin husse.
Vet inte riktigt vad som såldes i detta stånd men se de gamla byggnaderna bakom..
En gammal karusell men vem Deutsch Mann ist, weiß ich nicht ..
Här hittade man mera glaserade äpplen och sockervadd mm..
Ett konditori med kaffe, glögg och tilltugg..
Lampor, ljusstakar, blomkrukor fanns det här..
En hel massa julpynt av alla de slag från trä till tyg material..
Här fanns det tomtar, stjärnor och småpynt..
Popcorn och annat snask..
Massa fina pepparkakor i olika storlekar och texter..
Julstjärnor och en massa stearinljus..
Här fanns det mat att köpa som korv o sånt...
Leksaker i trä fanns det här..
Karameller, godis i alla dess former..
Julkulor och annat julgranspynt..
Mer julkulor, änglar, prydnadssaker mm..
Mamma och Marcuz tittar på julsaker..

Vi avslutar här och fortsätter i morgon..

Bremer Weihnachts Teil 1 .. bekommen sie mehr Fotos .. Frohe Weihnachten und ein schönes Lucia Morgen ❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar