lördag 21 december 2013

Mångfald

Hej alla Tomtar!!!!
Själv är jag lite trött pga den senaste dagarnas stress.. Och hela huset upp och nedvänt.
Igår var jag till min läkare och fick operationsprylar och lära mig hur man gör inför alla julhelger som är.
Sedan åkte jag ner på stan och handlade julklappar i 2 timmar och swisch var XX kr borta.
Handlade och och skyffla ner i bilen och fortsatte i rasande takt.

Paket efter paket skyfflades in i bilen. De var tungt, stressigt för tomtemor att hinna med allt. Men de allra mesta är klart, bara Marcuz stora och sedan lite utfyllnad.
Träffa upp Marie och hennes son för att sedan sätta sätta sig i bilen och åka hem till "Mångfaldens Hus" för att äta jultallrik. Var tvungen att ta smärtstillande för efter den hetsiga runda innan vi ååkte mot Mångfalden.

Filip väntar på jultallrik..


Förrätt var pepparkaka med glögg..




Snacka om att vi blev proppmätta. Marie och jag kunde lika gärna delat på en Tallrik för varken hon el jag fick i oss speciellt mycket.. Jag för att jag hade alldeles för ont.
Shoppa smått och gott där inne också, olika sorters kaffe och så ett sött Te-set till mig själv. Och två vinter tesorter.
Idag har jag varit förbi Ann en snabbis och lämnat en dörrsmyckning och sedan hämtat Alexsandra.
Jag och Alexsandra åkte till mamma/mormor och sedan Coop där jag fick en fin julduk av Alev och sedan så för  vi iväg hem till Alex för att hon skulle hämta julklappar och sedan hem till Rebecca för att lämna dem. Därefter så var vi klara och tippa av Alexsandra hemma och jag rullla hem till mitt..
Där hade väggen kommit på plats och grabbarna hade städat, så nu kan jag pynta. Men väntar till i morgon pga smärta..
fina duken jag fick av Alexsandra.. Tack Snuttis
Nu ska jag bara koppla av med en "Hot Candy al'a Grynet" drink i sängen.. MYYYYS!!!
I morgon ska jag pyssla med lite av varje. Göra en grej till julbordet. Och kolla recept på cheesecake mm mm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar