lördag 14 december 2013

Lucia fredagen den 13:de

Julia kom hem för lite sedan. Och väckte mig som somnat i soffan. Billy spela tv spel och Marcuz han lånade min dator och jag satt och blogga på julkalendern. De va de vi gjorde sist. Sen poff så måste jag somnat. Och Julia väckte mig när hon kom, antingen har grabbarna plockat undan efter oss eller så gjorde Julia det. Vet att jag drack "Punch" och hade en termos på golvet o lussekatter på bordet.
Undrar hur Julia kom hem? För inga sms el missade samtal. Gubben min han är på "Julbord" i Stockholm med kollegor. Ringde honom nyss och fråga vart han var någonstans och de skulle äta "Kebab" och sedan hem.. 
Äta "Kebab" efter ett "julbord"? De måste varit ett snålt tilltaget "julbord" om man inte är mätt!!? Ho Ho Ho!! Eller så var det finskt "julbord".. Hohoho!!!..
Idag så har jag varit med "Marcuz" till skolan (läs igår), och han trivdes från första stund. Pinsamt när mamma pussa honom på kinden lite i smyg när läraren var där & mamma skulle gå... HoHoHo!! Mammas lille "Bebis" börjar bli stor och vill gärna inte "pussas" offentligt.. Pinsamt!! 
Var sedan på "Sjukan" och träffade "Anette" på "Apoteket" jag såg henne inte först, men hon kom fram och hälsade och med sig hade hon en söt liten "korg" med sött smått och gott i. En liten ide fick man ju där när man såg den korgen. Hon var "strålande" glad då hon skulle till "Förlossningen" och hon berättade att hon skulle få vara med vid "Jennys B" förlossning som var igångsatt efter ha gått över en vecka. Fadern var ju självklart med, så hon var inte med i stället för!! Så "Jenny" fick en liten "Stjärngosse" idag (läs igår). Hälsade och gratulerade via Anette.. Hoppas allt gick bra..


 Pratade om hennes "twins" och har alltid undrat hur tvillingmödrar ammar sina barn? Om de är som på film där de ammar båda samtidigt, men så är de ju inte alls i verkligheten. Men hon hade "bara" ammat i 4 månader sa hon.. Herregud, vadå "bara"? Tycker de var lång tid för ha tvillingar och amma i 4 månader!! Själv ammade jag som max i 1 månad och då har jag inga tvillingar. Kommer väl frågan om alla moraltanter nu varför jag endast ammat som max 1 månad.. Här får ni svartet med än gång...
Nr ett har jag alltid haft alldeles för lite mjölk och barnet.. Ingen av barnen blev mätta, (plus ett av mina barn fick allergi mot mjölkproteinet och där förbjöd de mig att amma och hon fick "SojaSemp" utskrivet av läkare att göra välling, gröt mm på till henne). Nr Två... Så hatade jag att agera napp, eftersom jag alltid hade så väldigt lite mjölk så fick jag avsky att "amma" hela tiden.. Kändes som jag var fängslad vid bebisen dygnet runt. Var en befrielse att när övergick till flaska.. Så får alla moraltanter från "Familjeliv" tycka och tänka vad de vill!!!
Gubben var som sagt på julbord med sina kollegor.. Som en äkta "Superman" han är (endast han som tror han är en Superman med sin tatuering. Han har en superman tatuering på ena axeln). Den visar han många gånger om till folk på fyllan o kallar sig "Superman" eller om han vinner stort på "poker".. Och det gör han endast på skämt.. (Lika bra att skriva det ifall någon tror sig att mitt ❤️ på fullaste allvar springer omkring och tror sig vara Superman eller springer runt med Superman-kläder!!) Ikväll var han i varje fall en Superman vid julbordet.. Nu ligger min superman och sover..
När Alexsandra hämtat sin far för att köra honom till Stockholm (själv kunde jag inte pga smärtor o tagit mediciner och köra längre sträcka hade nog inte varit någon "Hit". Körde i varje fall Julia till Glashyttan och var jätte trött utav bara den biten. Men körde henne så hon hann äta innan. Vi åt "risgrynsgröt" till middag eftersom vi skulle ha "lusse" mys efteråt..
Efter ha dumpat henne vid jobbet på "Glashyttan" så åkte jag till "Ica Maxi" och köpte julknäckebröd och några skivor julskinka som var färdiguppskurna. Och lite annat smått och gott..
Sen fixade vi "Lucia Mys" med julknäcke och julskinka, varm punch, lussekatter, pepparkakor, skumtomtar och Hot Candy Cane al'a Grynet och julmust. Marcuz åt hela 6 st skinksmackor.
Därefter när grabbarna satt vid datorerna, och spela tv-spel så bloggade jag om familjens julkalender, men var så trött att jag somnade till tonerna av "Santa Lucia"

När Julia kom hem från "Glashyttan" så väckte hon mig och tala om att hon var hemma. Och då var klockan strax efter 03.00.. Och hade jätteont när jag vaknade till och kom knappt upp ur soffan.. Ringde gubben och vänta hem honom, eftersom jag ändå inte kunde somna om på grund av värken och tagit smärtstillande som inte hjälpte så mycket. Och tyckte då att jag lika gärna blogga o tog 2 st skumtomtar, julmust o kaffe vid datorn. 

Och eftersom jag inte kunde somna om med den här värken så kunde jag påminna gubben om nattsprutan när han kommer hem..

Och nu har han kommit hem klockan 04.30 och tagit sputa och gått o lagt sig.. Och släppt ut katten för natten har jag gjort..  Eftersom han är  utekatt vägrar han låda o de spelar ingen roll vad man använder för sand han går och kissar bl.a. i rentvätten, nån av pojkarnas sängar el kläder kastade på golvet, i duschen eller så på de rena handdukarna som ligger travade på varann i duschen, och hur fräscht är det efter att man duschat o tar en ren handduk och upptäcker att man torkat sig med en handduk som stinker kattpiss?? Då är man inte alls glad kan jag lova.. De är bara till att ta en ny dusch.. Så på med haldduken och ut under natten..

Hoppas ni haft en fin Lucia dag/natt!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar