söndag 8 december 2013

Lusse-Lelle

Stått här i kväll/natt och gjort lussekatter..
Ändå är jag inte klar! Har bakat 3 satser lussekatter och ska göra lika mycket till. 
Göra degen och baka ut själva lussekatterna är inga problem..
Men att grädda dem tar ju hur lång tid som helst att göra och väntan på att de alla plåtar ska bli klara är vansinnigt tråkig väntan. Och sen ska vi inte tala om all tid till jäsning oxå.. 

 Och ont hade jag oxå. Och ha ont och stå och med detta var banne mig inte roligt. Sedan är jag ingen Bull-Mamma heller.. Inte speciellt roligt att baka. Cheesecake tycker jag däremot är roligt att göra. En ny smak till varje jul..
Men det blev ett berg av lussekatter, och lika mycket till ska göras. Men de får väntas med. I morgon ska jag leverera "svärsonens" ädla del. Och de räcker med råge till lucia oxå. Kanske slipper göra fler oxå.. Har lite annat för mig i morgon.. 
Den runda är Billys specialare.. 
Efter allt var klart så tog vi en "Gofika" mitt natten. Vi var ju tvungna att smaka dem och de blev godkänt.
Kaffe, gårdagens pepparkakor, nygräddade lussekatter och en Hot White Candy al'a Lotta..
Nu är Julia hemma och var både hungrig och trött när hon kom hem efter att vi hämtat fröken fräken ❤️ 
Vilken tur att vi sparade middag åt henne.. Lite fel att de inte hinner få raster och äta lite under så långa pass. Hämta hem vår Julle eftersom jag gillar inte alls att hon tar sig hem själv, eller hur hon tar sig hem..!!! Finns så mycket konstigt folk nu förtiden..

Somnade med telefonen i handen och mitt i bloggningen och vaknade 2 timmar senare med smärtor!! Varför kan jag inte bara få sova? Fan vad olidliga smärtorna har varit de senaste veckorna..
Är tvungen nu o ta en smärtstillande och hoppas att jag får sova och en latte.. Inte för att jag är sugen på latte alls vid den här tiden. Men koffeinet får medicinen att värka snabbare.

Så jobbigt att ha de så här..  Lyckats med att få två viktiga läkartider den 16:de, och en till sonen oxå den 16:de. Men åker till "Uppsala Endometrios Center" och de andra får jag boka om.
F*tt* va de ska göra ont då!!
De har jag i varje fall lite pysslat med idag.. Min lilla "ELF" dricker latte med mig och klockan är 04.25..
Jag vill få SOVA en hel natt utan plågande smärtor som väcker mig!!  
Snälla Tomten?!!!!

Ska dricka upp min latte och hoppas få sömn snart!! 
Alla andra sover medan jag vankar av o an här på nedervåningen. Och tårarna rinner som floder.. 
Undrar om Marie oxå är vaken, sittandes med sin iPad? Ska titta in på fb och se.

Ja så God Natt på er.. Från mig som dricker latte med saltade droppar av tårar i.. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar