lördag 30 november 2013

Pyssel, glömsk och tomtenissar i nattens timma, med sorgsna smärtor!

Mitt julpyssel som jag börja med igår med att spraya genomskinliga glasflaskor (köpta på Clas Olsson) med vit sprayfärg.
(Se gårdagens bild).

Idag använde jag de 4 vit sprayade flaskorna, svart smala sidenband och svarta siffror (köpta på Åhléns).
Sedan knöt jag rosetter med siffrorna i bandet runt flaskorna.
Och själva ljusbrickan fyllde jag med små små julkulor (köpta på Rusta).
Och ljusslinga med kulor (köpta på Clas Olsson).
Och sedan ställde jag flaskorna på ljusbrickan med vita stearinljus.
Resultatet blev så här...
Resultatet av ett pyssel o pynt.. I morgon görs ett till.. Strula med minnet idag, o glömt vissa pynt detaljer till den..
Suck..
Dagen idag har varit upp o ner.. Men dagen blir perfekt i morgon får man tro o hoppas. Har haft riktigt ont sedan efter lunchen.. och fått ta mer mediciner efter jag kom hem. Marie var/är nog inte heller så pigg ikväll tror jag, för dagen har varit intensiv. 
Och glömsk som jag vet inte vad, idag värre än någonsin.. Bilnycklar är ju ett ständigt återkommande fall. Varje dag, varje gång jag ska nånstans hittar jag dem inte. Inte heller om jag är på stan el någon annanstans så får jag vända upp o ner på väskan, gå igenom varje ficka i jackan innan jag hittar dem. Sen är problem nr 2, vart ställde jag bilen? Får typ jämt leta efter bilen och värst är det ju vid Coop el Ica Maxi parkeringarna, springa o leta efter bilen fram o tillbaka.. (Minns en kille som fråga mig en gång om jag slarvat bort min bil.. -Ja, sa jag och på skoj fråga han mig om han skulle ringa Taxi åt mig.. Haha, och så kunde jag komma tillbaka till Ica Maxi efter stängning kl 22.00 så skulle jag nog hitta min bil.. Haha, tyckte jag var roligt sagt men även fyndigt). Även i kringlan garaget som jag alltid parkerar på får jag ofta leta.. Tänk att man kan slarva bort en sån stor sak som en "BIL"?? - Jag kan i varje fall!!

Vad har jag gjort idag då? Jo, jag har först och främst gjort mig klar (i stress pga klockan gick för fort). Jag laddade på Billys iPhone 4s med 199kr o då kan man surfa, sms:a o ringa i en månads tid. Eftersom jag sålde min iPhone 5 i morse och hade då ingen mobil. Först fick jag låna hans "samsung" som jag inte förstod någonting på.. Ufotelefon!! Tillslut ledsna väl sonen på alla mina frågetecken om mobilen så han gav mig sin kära iPhone istället. Men var tvungen o ladda den.. (Jag trodde inte min iPhone 5s skulle hinna komma idag med min vanliga tur men de gjorde den).
Kl 13.00 hämta jag Marie för att sedan åka till Rusta som vi bestämde oss för igår. Båda skulle ha tag på julstjärnor. Men hade inte tillräckligt med pengar med mig eftersom jag hitta nya köksgardiner o de fanns bara fyra förpackningar kvar, så jag våga inte chansa till att vänta till senare på dagen. Sen hissgardiner till sovrummet. 
Men så fattades det 180kr som jag fick låna utav Marie. Sen från Rusta och hämta pengar hemma. Nu till glömskan igen, jag glömde lämna de lånade 180kr tillbaka till Marie. Hoppas hon har överseende med det eftersom jag är så glömsk idag.. Sorry Marie :-( kommer o lämnar dom i morgon..
Sen ner på stan för att luncha på "Café Kringlan" och jag åt potatisgratäng och kyckling och Marie åt en ljuvlig sallad. Men törs inte äta sallad alls för då får jag sjukt ont i magen..
Sen gick vi upp till pantbanken för att få gamla saker jag ärvt från pappa som i sin tur ärvt de från min farmor osv.. På ett föremål som är en "borste" i silver var från år "1856" helt galet gammalt. Men de kunde inte värdera detta föremål där så jag får söka i Sthlm efter en antikhandlare. Klart jag måste göra det eftersom de är så gamla saker o vill veta värdet på det. 
Där började Marie få ont med sin gravidmage.. Jag var stöddig o sa att jag minsann inte hade så ont idag.. Hm!!
Sedan gick jag och köpte röda sidenband medan Marie gick till Clas Olsson. Sen gick vi till "Telia Butiken" för att hämta min telefon. Där börja mina smärtor!! Och när vi var där skrev gubben på FB o beställde öl som Marie svara på eftersom jag var i full gång med o välja telenr. 

Har skickat mitt nr till några, resten av er får mitt nya nr i morgon.
Sedan var de bara att åka hem pga av att jag gick o bar på en mistel och fick pussa så många att mina läppar var snudd till att få munsår ;-) 


Och ikväll kl 21.30 kom jag på att jag behövde visa saker till pyssel nr 2 och kattmat. Men jag kom hem med allt möjligt annat förutom de jag skulle handla. Hallelujja vad har hänt idag? Haha!! 
Köpte i varje fall "Amelia Jul" ett måste till varje jul. 

Klockan är 04.15 och jag kan inte sova pga jätte smärtor i ryggen samt magen som är knivhuggande, krampaktiga och tryckande smärtor. Sitter i sängen o slår in små klappar till pojkarnas julkalender. Tagit smärtstillande, avslappnande o kramplösande tab. Men de hjälps inte. Funderar på att gå upp!! 

Ja ni vanliga levande sover nog.. Jag slår in paket och bloggar och gråter ibland. I dag tycker jag synd om mig själv, får man det? Eller måste man tänka de finns de som har de värre? 
På måndag är de bara gå med remissen i handen till kirurgen.. 
Hoppas ni sover gott i varje fall. Ska slå in klapparna klart sen ska jag gå upp o dricka varm choklad!!
Har jag någon tur somnar jag till.. 
Nu ska jag tomtenissa klart!!
God Jul!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar