tisdag 10 december 2013

Stena Line

Sitter på Båten "Stena Line" som vi med tur faktiskt hann med..
Först räknade jag en timme fel och trodde jag hade en timme till godo.. Men de hade jag inte alls och de blev riktigt stressigt. Fick stoppa bussen, medan gubben åkte efter mamma. Väl på bussen upptäckte jag att min plånbok inte låg in väskan, inte heller i någon av fickorna i jackan!! I panik ringde jag gubben och och han hitta min plånbok i soffan. Gubben slänger sig som en räddning i bilen och kör efter och vi möte upp honom några mil innan "Arboga"!! Vilken räddning, fy fan.. Tack Reijo du ska få något fint för att du var så otrolig och jaga bussen nästan till "Arboga"
Sedan stanna vi "Arboga" och tog en fika hela patrullen.. Tog en choklad latte, en fruktsallad och två små pannacotta.
Marcuz tog en smörgås, en choklad med grädde och en fruktsallad... Mamma tog en smörgås, fruktsallad och en vanlig kaffe.
Vi åkte vidare i ca 2 timmar och kl var runt halv tre och hade fått informationen om att middagen skulle serveras kl 21.00 på båten och då blev det sen lunch i  Götene och jag tog en raggmunk med bacon till.
Sedan var det en snabbcigg och in i bussen igen där jag somnade i de 2 timmar som var kvar utav resan ner till Göteborg.
Sista timmen fick vi information om att det skulle bli middag direkt kl 18.00.
Toppen, då hade man ätit 2 timmar innan eftersom informationen var att middagen kl 21.00.
Väl framme fick vi gå ur bussen och gå via huvudingången..
Och innanför fick vi våra biljetter in till båten.. Och fick syn på "vodka" jumboflaskan.. Men sån "jumbo" fanns ju inte på båten.. De är ny design på på flaskan.
In i hytten och byta kläder till en klänning istället för adidasbyxor..
Och åt på restaurangen på båten som ingick i "resepaketet"..
Först fick vi "räkcoctail" (Gott).
Här frossar mamma och Marcuz..
Och varmrätten var god den med men fick inte i mig så mycket utav maten.
Efter middagen tog vi en promenad runt båten och besökte "Taxfreen" där jag köpte en "Julwhiskey" som serveras varm. Och man fick en mugg till.. Ska köpa en till.. På väg hem
Tog en fika sedan med chokladmousse och en latte som smaka varm mjölk.
Marcuz ville kolla leksaker i "Taxfreen" så vi gick dit o spöka ut oss.
Kvack kvack kvack...
Nöff nöff nöff..
Och vi gick ner till baren och blev bjudna på en varsin god alkoholfri drink utav Marcuz..
Nu är timmen slagen för att vila magen som gör ont. Och så ska vi upp och äta frukost kl 07.15 i morgonbitti.

God Natt från och på Stena Line..