torsdag 26 december 2013

En Annan Dag 2013

Annandagen eller en helt annan dag idag. Jag har berättat att min jul varit underbar på många vis i år. Denna värme och kärlek som var och givetvis fortfarande är. Speciellt lugnet, något jag verkligen behövde i år. Hela December kommer jag minnas, speciellt resan till "Bremens Julmarknad". Har ni tillfälle någon gång så åk dit. Tomten kom, vilket betydde att jag varit snäll alltså?
 Jag tror att annandagen är den bästa dagen under detta år. Vad kan vara bättre än att mysa runt i morgonrock och pyjamas, slöa framför TV:n, bläddra i tidningar, sova framför allt känns det som mest just nu. Beror nog allra mest på att jag mått så bedrövligt risigt också.
Ta konstanta små promenader till kylskåpet för att ta något gott att äta och bara vara? Det som gör att annandagen är så bra är att man inte har några som helst matgäster. Ha massa ljus tända och njuta utav lugnet..



Men innan jag kunde mysa runt skulle jag absolut ner till stan för att använda mig av dessa två presentkort!! Egentligen HATAR jag dessa galna människor som springer runt på mellandagsrean.. Ser ni inte att det är förra årets saker de lägger ut, plus att hysteriska galna kärringar sliter och drar i samma tröja från år 2012.. Hatar därav "mellandagsrea".. Har inte varit på sånt på många herrans år !!
 Springer ni runt på mellandagsrean? Jag skulle inte stå ut!!
Nä, sikta in mig på Cervera och plocka ihop mina "Carolina Gynning" glas. Marcuz sprang till "Teknikmagasinet med sina "presentkort" undertiden och vi blev klara samtidigt och kunde åka hem direkt..

De jag fick med mig hem från Cervera var ingen "mellandagsrea" grej utan de har samma pris året om. Nämnligen Carolina Gynning glasen.. Dessa underbara glas..
Härliga påse, nio stycken glas ligger där i påsen.. Glada i hågen så åkte jag och Marcuz hem igen. Min lilla Marcuz och jag.. Han med sina saker och jag med mina glas. Så har fått 12 st i jul, härligt kul.



Alla dessa glas har jag fått i "Julklapp" utav min kära "Älskling" och från min fina "Mamma" Fick inte bara glas i presentkort utan även i paket. I ett utav dem fanns "Robbie Williams biljetterna.

När jag och Alexsandra träffade Tomten i London och kasta paketen upp i luften, förra året!!


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar