måndag 30 december 2013

Bara en dag kvar..





Har ni inhandlat Smällare, Champagne, oxfile och hummer? Fast ni kanske har en "snuskhummer där hemma"? Ja ni vet "Män".. hehe!! Här finns Champagne och gomat samt ost, kex mm.. Och jag ska skåla in tolvslaget i morgon.. När gjorde jag det sist? 4-5 år sedan.. Anledningen är att jag måste inviga mina champagne glas ju. Jag kan ju inte bara samla på dem och inte använda dem.


Jaja, de två översta är äkta champagne, som gubben får dricka, den sista är något mousserande på 7 % som jag tänkte testa mig på. Har ingen aning va de smakar, men jag vill vara med och inviga glasen.. Haha, ja de är väl egentligen den stora anledningen.

Igår gjorde jag något väldigt klantigt.. Jag tog en promenad ner till "Macken" för att köpa cigg..
Köpte mina cigg och tog upp mobilen ur fickan och gick och pillade på den och var samtidigt smått irriterad och väldigt trött pga att de smällde raketer kl 07.00 på morgonen.. Väl hemma skulle jag lägga "gubbens" visakort på hans skrivbord.
- Nu vet han ej om detta och kommer få veta detta genom detta inlägg..
Hur som helst kortet var "borta"!!! Svetten lacka och fick halvpanik.. Rusa ut igen (tur att gubben låg och sov), gick samma väg tillbaka som jag kom ifrån. Och nästan vid "macken" på den lilla gräsplätten låg kortet. Pju, vilken känsla, att hitta kortet! Gubben hade blivit "galen" på mig annars. Den måste ha trillat ut när jag tog upp telefonen... Men de sluta lyckligt!!
Morgonen led mot sitt vanliga.. Eftermiddagen likaså, med att gubben spelade poker med pokervännerna.. Och min kläm och känn present yttrade sig i sova. Jag sov hela dagen, kvällen och natten. Infektionen tar väl ut sin rätt och smärtan hjälper väl till i stora drag.
Så jag sov i stort sätt bort hela dagen/kvällen/natten igår.

Idag så kom Rebecca, men hann inte ta mer en en 15 minutersfika med henne innan jag skulle ner på stan för att kolla efter någon klänning till i morgon. Ville ha något likt Rebecca med paljetter på. Innan så hade jag varit i över en timme hos min läkare som ville träffa mig innan jag ska åka iväg en vecka. Hade ont efter jag kom hem pga läkarbesöket., som var tvunget att göras, men ville ju oxå ha en klänning.
Parkerade bilen i Kringlan garaget som alltid..
Billy var med mig och han skulle shoppa med sina presentkort på "Game Stop" och jag skulle ha en USB-laddare för bilen och blev lite extra saker oxå på "Kjell & Kompani" Och 2 kassar mediciner från 2 olika apote, och en gullig pillerburk.
Sedan fick jag värre o värre ont och orkade inte ens gå in i en kläders affär. Så jag drog hemåt.. Ja men då började det att krångla igen. Jag hade tappat parkeringsbiljetten och fick betala 130kr för att komma ut.. Klantigheter igen..
När jag kom hem var de smärtstillande som gällde och slänga sig i soffan men en kaffe..
Trött och sliten och smärta från helvetet, så gubben fick åka och handla inför nyår som jag egentligen hade tänkt göra.. Så någon paljettklänning blev det tyvärr inte.
Så jag får väl ta nån muslimskt på mig.. då slipper jag fixa håret oxå för den delen..
Men så skulle jag lägga ut 2 st klänningar på köp och sälj sidan på FB.. Vad sjutton hittade jag inte i garderoben då? Jo, en klänning som jag skulle leta efter på stan!! Jag hade ju en.. haha.. Va knas de vart.!! Och vilken tur att ingen blev köpt.

Ja de är ju faktiskt en klämdag idag oxå.. och jag har fått pippi på VS body mist.. Och utav mitt hjärta fick jag pippi-Lotta dessa två som jag får i morgon..
 Utav älskling fick jag dessa två, Aqua Kiss och Strawberries & Champagne.. Perfekt med Champagne nu till nyår, eller va säger ni?
Jag ihoppad i en Victoria Secretväska..
 Och i morgon ska jag till "Wifey" och överlämna en liten sen julklapp, en julklapp med grönt papper och rosa snören.. Så jag får vara "tomtemor" i varje fall i morgon, jag som lämnat den rollen för i år..
Men va gör man inte.. För just "Wifey" och ledtråd är just "Wifey"...
Sista "Tomtemor" för detta år nu.. För nu kliver vi in i 2014.. Och jag hinner lämna paketet innan kl slår 00.00 och övergår till 1/1-14.

Här är tomteveckan slut och "Tomtemor" är lika slut hon med. Nu traskar vi in mot 2014...
Det gamla året har snart tömt sina sista droppar.
De nya fylls på med hopp om ljus och ett gott år av kärlek.
Jag vill önska Er alla ett gott slut på det gamla året och en önskan om ett riktigt
Gott Nytt År 2014

Så God Natt, Nyårsafton  morgon.. See Yaa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar