onsdag 20 mars 2013

Vårdag.. Årechoklad

Terve!! Hej! Alla där ute.. Trött flicka i dag så är livet med mig.. Vårdagjämningen idag.. Vad vet ni om den dagen? Jag tog lite fakta från "Wikipedia"..
Vårdagjämningen inträffar när solskivans centrum passerar gränsen mellan södra och norra himmelshalvan, det vill säga passerar himmelsekvatorn. Punkten på himmelsekvatorn där passagen sker kallas vårdagjämningspunkten.
Vårdagjämningen är inte en dag, utan en ögonblicklig händelse som inträffar vid en bestämd tidpunkt vid olika klockslag på skilda ställen på jorden, beroende på i vilken tidszon man befinner sig. Resten får ni Googla om..
Dagen började precis som vanligt, jag kilade upp strax efter sex, tog smärtstillande och drack mitt kaffe. Slumra till en stund och pratade med Rebecca (skulle vart där i dag med bilen hade slirat sig fast i isbanan utanför). Sedan pratade jag upp mot 2 timmar med "L" och kände att vi kunde prata om lite problem..

Efteråt så plocka jag disken, städa toan, samt dammsugade. Mer hann jag inte innan det var dags för mig att göra mig i ordning för att åka på utvecklingsamtal. Hej och HÅ!! Här började dagens trubbel. Bilen stod bara och slirade. Bilen gled mer och mer framåt och tillslut var de bara att ge upp. Ringde Billys lärare och hon svarade givetvis inte. SUCK!! Och stresspringa till Lina, hade jag aldrig gjort. Men i sista stund efter jag messat henne och hon ringt upp så ordnade det sig och jag kom iväg med Musses bil som kom hem i rättans tid.
Och det gick ju riktigt bra.
Sedan slog tröttheten till som en kanonkula Poff och smärtan med. Nåja, gubben drog iväg för att handla skräpmat (fy). Själv var jag inte kapabel att köra just då.
Men Musse hade varit iväg och hämtat upp min Åre  Choklad hos "Pellan" och gissa vem som drack den? hihi
Ni anar inte vilken noja jag fått å denna choklad.. hehe.. Tusen Tack!! Urgulligt! Och framförallt gott.
Gubben min har ju faktiskt varit i Norge och åkt skidor.. Och där hade han köpt strutar till mig. Något jag fick för mig att börja med när vi sist var i Åre.

Äter dessa inte och har dem som prydnad. Jag måste ta en "BRA" dag och fixa och trixa med mina samlar saker. Få ordning och reda.
Gubben handlade Max Mat idag, jag med min bebisportion som jag åt en halv hamburgare utav. Hade ont och för trött. Men choklad gick ner.
Tulpaner fick jag faktiskt av Musse.. Gulligt av dig!!
Sedan har jag faktiskt sovit och ska snart sova igen. Är urtrött.. Hade ställt klockan för att se på "En man och fyra fruar". Rätt kul att se hur vissa lever.
Betalade en räkning och nu går ögonen i kors. Marieanne ringde och boka om tiden i morgon för att fixa naglarna. Min nya älskade grej som jag tycker personligen att jag är värd.
Har gjort det i tre omgångar och så här har de sett ut..
December 2012

Januari 2013

Februari 2013

I morgon vill jag nog ha det mer stilfullt eftersom vi ska på Musical i Åbo och festa till det. Vill ha de där lilla extra. Ja ni ska få se i morgon..
Älskar de där med naglar, de är sexigt och stilfullt och kvinnligt.

Pratade med Johanna om en sak idag, en sak som jag känner att hon kan råda mig bäst i. Tankar som jag burit ett tag om känslan av känslor till saker i mycket känslosam grej. Då jag vet att hon varit i min sits jag sitter i nu. Kanske inte för att få mig till ett beslut utan däremot få prata om dem och bolla mina tankar.. Tjejgrejer..
Nu önskar jag er en GoD NaTt!!
Jag ska hoppa i säng, en ny dag gryr i morgon igen.. I morgon ska jag......ZZzzzzz!!!


Nu ut med Trasslet en snabbis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar