söndag 31 mars 2013

Påskaftons middag

Ett stort jäsp från mig just nu.. Är trött efter dagens påskfirande. Men det har varit riktigt trevligt. Maten tillagades utav mannen i huset idag. Och ingen är mer tacksam än jag som har mest legat i koma pga smärtor. Måste också berömma honom att de gjorde han riktigt bra också.
Han tillagade lammstek (som INTE smaka kofta) och potatisgratäng, och smuttade på ett glas rött medan han tillaga maten.

Alla våra barn med familjer var här och även gubbens kollega med familj. De är inte föörsta gången som jag träffat Vladde men däremot hans fru som jag tyckte jätte bra om, hon var jättetrevlig och träffar mer än gärna dem flera gånger.

De allra roligaste var när hon kom så var de första hon sa "Oj, vad ung du är" och sedan trodde hon även att jag var min gubbes dotter.. haha, den komplimangen var häftig.. haha!!
Och som vanligt kunde inte min ohyfsade "Svärson" hålla tungan rätt i mun. En riktig pajas de där.. Men de är väl de som är charmen med honom.. Man har aldrig tråkigt med honom i varje fall. Rebecca var påskfin med gul blus och gula matchande strumpor till.. ;-)
Min vackra dotter med det vackra håret i ett vackert svall. Vill ha ditt hår. Lennze han tröttnade totalt på oss och tog sig en snabb tupplur... Han vågade men inte jag som också var grymt trött och ont. Vackert par de där..

Här sitter Vladde och gubben och som hugger in på sill och lax mm.. Dessa två är de som alltid åker på skidsemestrar ihop. Ett gemensamt intresse de har. Och jag och Tanja kom på att vi gillar mer solen än snö, kallt och skidåkning. Bra kombo där.
Tanja och Vladdes dotter Alice, söt tjej som blev förtjust i min Marcuz, men vem blir inte förtjust i Marcuz? Go som den grabben är.. För de är han, han har ett stort hjärta av guld.
Sill, lax, räkor, köttbullar, ägghalvor, prinskorvar, potatis och en jättegod sillrätt som Tanja hade gjort och tagit med.. 
Vackra tulpaner på bordet, med Gynning glas som jag samlar på.. 

Till bords...
Och lilla "Wayne" sitter med och äter och smaskar som aldrig förr.. 
Lilla Alice gosar med "Marcuz" lilla valp som ej har fått sitt namn ännu..
Wayne har fångat hundskålarna och är sugen på hundmat.. URK!!!



Mums Mums tycker Wayne och hundarna blev snuvade på sin del av lammköttet.. hihi, sån tokig unge minsann..


Sedan blev det påsktårta som efterrätt och småprat om allt möjligt. Trevligt var det.. Även fast jag var trött. 
Även en liten söt påskhare fanns med i sällskapet, en söt sådan.
Tårta, kaffe och en massa godis, fast jag är knappast sugen på godis.. Finns alldeles för mycket godis här..
Min "Snuttis" och hennes smyg sovande pojkvän..
Fina Rebecca ooch Wayne fikar de också..
  Glad Påsk säger Lennze och Alexsandra och smäller i sig massor utav godis..
 Och så fick vi jättefina presenter utav alla.. Tusen tack, ni är så gulliga..

Önskar er en fortsatt trevlig påsk.. 
Här slutade de hela inte så roligt, men kvällen var bra och de var trevligt så länge de varade.

Go & Gla Påsk!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar