torsdag 8 december 2011

Trött dag

Hade nog veckans tiders värsta sömn i natt. Ja ni ser väl själva. Var vaken klockan 04:00 och skrev ett grattis inlägg för min kusin. Kom i säng klockan halv fem. Allt för att jag hade ont. Men var givetvis trött men gick inte sova eftersom jag hade ont. Men somnade runt halv fem och gick upp klockan sex , barnen skulle ju till skolorna. Men sedan vaknade jag 10.10 av att min mamma ringde och undrade varit jag var någonstans. Ja, vi hade bestämt att jag skulle komma efter att jag fått iväg barnen till skolan. Men nu blev det inte riktigt som vi planerade. Kidsen hade kommit iväg till skolan trots allt, plus att de hade bäddat in mig med täcke och kudde så jag sov ju riktigt gott.
Kravlade mig upp och plocka disk och röjde upp lite grann och åkte sedan till mamma och hämtade henne och vi åkte till Nykvarn där hon klippte sig.

Hittade även en luspank tomte där i Nykvarn.. Trodde det var tvärt om att tomten delar ut julklappar. Men det verkar vara dåliga tider även för tomten i år.
Spela kunde han inte heller.. hahhahaa..


Därefter var det hem och lämna mamma och hem. Trassel skulle till veterinären för att få sin sista valpspruta som han skulle ha haft för ett tag sedan, men eftersom allting har varit upp och ner så har det inte blivit av. Han fick även sprutan mot mot en hel del annat. Frågade Nettan vad det var och de var en spruta man ger varje halvår. Det är Parainfluensa som är mot någon basill som hundar kan få som träffar andra hundar. Sedan blev han också chipad.
Senare på kvällen fick han ont där han fått sprutan och han verkar hängig och faktiskt en aningen febrig och inte så stor aptit. Jo, skinka de går ner och idag så köpte jag blötmat och de gick bra det med. Men de får bli lite i taget.
Och så givetvis vill han att vi ska dalta med honom.. O de får han så klart..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar