måndag 5 december 2011

Hos mamma

Backar mitt inlägg som skulle vara skrivet igår. så nu skriver jag det i efterhand.
Som ni vet var jag hos mamma från söndagen till igår. Träffade faster en snabbvisit där igår.
Vi var ut till gravarna och gjorde fint. Riktigt fint.. Tände ljus eftersom det var andra advent också. Det finns inte ord i hur mycket jag saknar min pappa.. Ställer mig frågan om och om igen hur ska denna jul bli?
Åkte och handlade och jag köpte en liten hyacint till pappa bredvid och ställde vid pappas fotografi och tände ljus.
Och till kvällen tog mamma och jag lite glögg och pratade, myste och typiskt började jag känna mig krasslig. Magen började dumma sig åter igen. Suck!! Vaknade klockan tre på natten med smärtor och tillslut var jag tvungen att gå upp och satt uppe i 2 timmar, halvslumrade mellan varven.

Ja, så firades min andra advent. Jag var helt enkelt med min mamma och höll henne sällskap och njöt av att vara tillsammans.
Och igår åkte jag hem och låg med smärtor och var allmänt slut, sov hela dagen och kvällen. Fan att det aldrig ska ge med sig. Börjar känna misstro över det också och självklart så blir man nedstämd. Skit också!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar