söndag 4 december 2011

Hem till mor

Jäsp, är lite småtrött och faktiskt ont i magen. Men de är väl typiskt, alltid när man har en rätt så bra dag dagen innan så möts man av en sämre dagen efter.
Pimpade till sovrummet med julpynt o julgardiner, tomtar och juleljus. Riktigt fint det blev.
Idag ska jag packa min kappsäck och åka hem till mamma och sova där inatt. Vi ska åka till pappas grav och fixa till där och sedan ska vi bara vara. Tända ljus i staken, dricka glögg och äta middag ihop. Och jag ska se till att det blir lagad middag och inget halvfabrikat som mamma börjat med. Men förstår det med, hur kul är det att laga mat till sig själv när matlusten inte riktigt finns där eller ta bara det att sitta och äta själv. Jag är precis likadan, kan inte äta om jag måste äta själv.
Älsklingen ska ha killkväll här med kortspel och säkert en och annan bira. Tror han tycker det är skönt att jag åker till mamma idag så han får vara med sina vänner själv utan att jag gnäller.. Hahaha..
Men han tar kidsen iallafall och jag tar med mig Trassel.
Sitter här o jäspar med mitt morgonkaffe och får inte arslet ur vagn och börja göra nåt. Men en sak i sänder..

Hoppas ni alla får en trevlig andra advent och glöm inte att blåsa ut ljusen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar