söndag 11 december 2011

Julfeeling

Jag är fruktansvärt jävla trött idag. Mycket gnäll - jag vet. Jag har sovit dåligt inatt igen. Fan, jag blir dum i huvudet av det här. Magen gör sig påmind och jobbiga läkarbesök, samt den senaste operationen som gett mig ångest. Mår åt helvete över att det inte blev bättre denna gången heller. Orkar inte ens nämna det men jag sover dygnet runt. Ibland kommer jag på mig själv att jag somnar när jag kör bil. Nu förtiden kör jag bara när det är mest nödvändigt. Och vill helst ha sällskap i bilen. Sedan vägrar jag ta  någon mediciner om jag måste köra.
Vet ni jag kan stå under fläkten och röka och somna. Jag somnar med i sittandes på toa eller så fort jag sätter mig för o se en film, det har med hänt att jag somnat vid matbordet och vaknat med att jag har fejset i skålen med flingor. Har jag druckit kaffe i sängen så vaknar jag med att hela sängen är blöt av kaffe. Undrar vad de beror på? Har fått nya mediciner, men de här händer ju trots allt innan jag fick dem också.. skumt!!

Men det är en sak som ger bästa julfeelingen ändå och det är, inte helt överraskande, "Tomten är far till alla barnen". kan i stort sett varje replik och skrattar varje år åt dialektsskillnaderna familjemedlemmarna emellan. Jag har sett serien varje jul sedan det för första gången, det är min egna tradition. Alla andra tjatar över Kalle Anka som går för 343:e gången. Jag tjatar om Tomten är far till alla barn.

En annan tradition är biobesöket på juldagen, då det alltid är premiär på en svensk film. I år "The Stig Helmer story" En skamlöst nostaltisk komedi av Lasse Åberg.


Detta är ju bara en film som måste ses... Haha, jag skrattar än idag åt att min första man "Jonas" faktiskt är väldigt lik Stig Helmer.. Hahahaa.. Sorry men det är ju sant..

Sedan fick vi finfrämmande av Alexsandra och pojkvännen som smaska julskinka med julknäcke. Ja de e förbaskat gott att tjuvstarta med julen.


Eftersom det är tredje advent så var det självklart att gå till kyrkogården och tända ljus för våra nära och kära. Vad tomt det är utan er.. Saknar dig pappa. lillebror och farfar Topi.. Vila i Frid!!

Pappas gravplats <3
Nu får ni fortsätta ha en trevlig tredje advent, för oss blir det nu lite kaffe och en slurk glögg., samt en film till det.
Dröm sött mina vänner <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar