tisdag 20 december 2011

Lucköppning 20


Ho ho ho.. Det är den tjugonde december, julen ligger runt hörnet och dags för lucka tjugo. Idag har jag ägnat åt att slå in julklappar.Eller rättare sagt Trassel och jag.. Julstress och allt.. Är inte den som precis älskar julklappsinslagning, brukar oftast leja bort det till ungarna. (Ja, inte så att de får slå in sina egna utan varandras). Men nu tänkte jag hitta julkänslan som jag bestämt mig för och tänkte göra det själv, och lilla hjälpsamma Trassel ville förstås vara med och hjälpa till.. Det man behöver är tejp som fastnar både här och där, julklappspappret, julsnören och juletiketter, sax och penna.Sen sitter man där och blir mer och mer irriterad på den där inslagningen.. Pappret blev för kort, tejpen fastnar på allt annat utom där det ska. Etiketterna hamnat på fel paket. Ja, undrar vem som får vad i år.. Gubben kanske får ett hundben, Billy kanske får sminket som skulle vara till Julia, Marcuz lego kanske mormor får.. Ni hajar va att julklappsinslagning är INTE min grej. Det kommer bli spännande vid paketöppningen i år.
Lilla Trassel var med hjälpsam och utav bara farten så blev han inslagen till ett rött fint paket. Så "trassligt" det kan bli ibland..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar