torsdag 15 december 2011

Pappas urnsättning

Idag har urnsättningen ägt rum för pappa. Vilket var extremt jobbigt, tårarna rann. Jag bar urnan vilket jag trodde att jag aldrig skulle våga. Tårarna rann och jag kramade urnan hårt och jag pussade den och sa hela tiden att jag älskade honom.
Orkar inte skriv så mycket idag, men ni får bilder..
Vila i Frid älskade Pappa!!!

Tände ett ljus för dig i kyrkan och mina tankar gick till dig pappa..

Pappas urna med rosorna på..                






En dikt om pappa

Utan honom saknas något
Hans glädje, godhet och varma hjärta

I hans famn fanns tryggheten
I hans röst fanns lugnet
Och i hans hjärta fanns den tröst vi ibland sökte

Ingen behövde tvivla på hans kärlek
Och han var älskad av alla
Som far, morfar, bror och make

Han utstrålade livsglädje
Och var ständigt på jakt efter nya kunskaper
Han hade ett skratt som smittade lätt
Men vem kunde ana att skrattet skulle tystna så snart

Han hade så mycket att leva för
Familjen, huset, barnbarnen och husvagnen
Så man kan undra varför livet ville annorlunda

Han gav upp andan den 20 september, en vacker höstdag
En dag som vi alla kommer att minnas med sorg

Han lämnar efter sig ett stort tomrum
Men mest av allt det tacksamma minnet
av den underbara människa han var

Tack för att du fanns
 Din dotter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar