tisdag 27 december 2011

Trassels Första Jul

Ho Ho Ho säger Tomten. Vaff Vaff Vaff säger min älskade Chihuahua "Trassel".
Just nu ska jag bara skriva om Trassels allra första Jul 2011.
Man märkte på Trassel att han tyckte att det var något spännande i görningen. Och livlig och glad var han efter han mår mycket bättre nu efter sin infektion han åkte på efter sin spruta han tog för ett par veckor sedan.

"Trassel" har varit med hela December månad från det till att julgardiner, de röda mattorna lades på golvet och adventsstakar, julstjärnor och massa tomtar kom fram som man kunde gå och sniffa på.
Julgranen var spännande, med kulor och lampor och en blinkande snölykta. Mycket roliga och spännande saker att se på.

Jag älskade att vara med att slå in julklappar, det var spännande att veta vad alla skulle få.. och jag viftade glatt på svansen när de prasslades med julpapper, tejp och snören. Sedan är ju jag en liten extra nyfiken "Vavva" att matte råkade göra en klapp av mig i all julstress.. Så här såg det ut ---->




Ja, så fint paket det blev av mig va ;-) Snacka om julkul. Matte köpte mig en Tomte dräkt som blev en aningen för stor i år, men kanske passar mig bättre till nästa. Men söt tyckte alla att jag var i den och självklat var jag väl det, jag är ju söt av naturen. Här har ni mig i Tomte mannekäng uppvisning --->



Hej Tomte Trassel slår i glasen och låt oss lustiga vara... tralalalaaa Vaff Vaff..
Visst är jag väldigt söt i min tomtedräkt, men eftersom den var stor för mig så snubblade jag mest omkring och då skulle ju andra hundar och katter skratta åt mig. Jo, men visst så skrattade katten "Leo" åt mig. Men den som skrattar bäst.. haha, kolla in den tjuriga "Leo".. Nu var de min tur att skratta.. Hahahahahaha!!! Vaff Vaff ---->

Inte såg han glader ut, men så går det "Leo" om man fnissar åt mig.
Dagen före julafton så jobbade "Matte" hela natten med att göra julskinka, janssons frestelse och polkagris Cheese Cake. Snäll som jag är och höll jag "matte" sällskap och även Julia hjälpte till, fast inte lika länge. Och jag måste säga att polkagris faktiskt är gott. Julia och "Matte" ville nämnligen fota mig med polkagrisar som de bildade som ett hjärta runt mig. Ja, sött blev det ju förstås ---->




Sista fotot här så kommer jag på att detta gick ju faktiskt att slicka på och gott var det. Men "Matte" sa att jag kunde få ont i magen.. Trams på henne, tror nog att hon ville ha dem för sig själv bara. Men polkagrisar mina vänner det är något ni måste ta en slick eller två på..

På självaste julafton vaknade jag och var på ett strålande humör, jag kände att denna dag var inte som en vanlig dag. Och de var det ju inte heller.. Det var något som kallades för "JULAFTON" och den dagen tänker jag lägga på minnet, för det är en av de bästa dagarna i mitt hundliv iallafall. Här är jag nyvaken och undrande bland mina gosedjur ---->

Som jag berättat tidigare så är ju detta julafton och en riktig spännande dag även för mig och "Leo". Snälla söta rara "Matte" hade efter "Kalle Anka och hans vänner" dukat upp julbord till mig och Leo. Där fanns massor av läckeheter som prinskorv, julskinka, köttbullar, olika röror och en massa gott. Ljus (ej riktiga) och även vi fick använda oss av "Mattes" heligaste Disneyservis. Åhh, så fint och smaskigt det var för en Chihuahua som jag. Det var sån lyx att jag fick en tår i ögat. ---->


Se fint allt var uppdukat, det var massor av gottigheter på varje tallrik.. Och jag smakade fasktiskt på allt. Ja kolla hur här glufsades ---->






Ja sista bilden här är jag så proppmätt att jag kände mig mer som en gris än en hund. Eftersom Matte, Husse och alla de andra inte var klara så la jag mig i soffan under en filt och sov bort min matkoma.
När jag vaknade igen så började jag liksom Julia, Billy och Marcuz undra när det var det var dags för julklappsutdelning. --->


Ja till och med "Leo" verkade nyfiken men han spelade oberörd och en aningen mallig. Men han har ju varit med förr ju. Han har alltid fått julklappar och julbord i 5 års tid. Men för mig var det första gången och klart att jag var mer spralligare än han och sedan är jag trots allt en valp, medans "Leo" bara är ute och roar sig om nätterna.
Men Vaff Vaff, hallå när är det dags för julklappsutdelningen egentligen va(ff)?
Och så äntligen, äntligen blev det julklappar --->


Oj, detta var så spännande och jag fick godis och leksaker i mina paket.. Gissa vad roligt detta var. Vaff Vaff.. Sedan var det lekstund och godisätande för min del ända fram tills det var dags för mig att sova. För trött det var jag efter denna underbara dag som kallas "Julafton".. Sedan kom jag ju att tänka på att eftersom jag är hund så bör jag ju få ha "Julafton" 7 gånger per år. Fast där sa Matte ifrån och tyckte inte alls som jag. Här firar vi 1 gång per år och inte 7 gånger, men däremot kommer jag få ha något som heter "Hundkalas" när jag fyller 1 år. Undrar vad det är för något? Nåja, nu är jag så himla trött efter denna roliga "Julafton" att jag måste sova, men först min antibiotikatablett. ---->

Jag kröp in i en tomte luva och somnade skönt där och jag önskar alla andra "Vavvor" och hundar att ni har haft en lika underbar julafton som jag har haft.

GOD FORTSÄTTNING önskar jag er ALLA/ TRASSEL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar