lördag 3 december 2011

Pyssel hela dan

Vilket ståhej det har varit idag, vaknade runt nio och gick ut med hunden. Därefter blev det frukostkaffe och så läste jag morgontidningen i lugn och ro. Ingen var vaken utan det var tyst och skön lördagsmorgon.

Ja så härsåg min lördagsmorgon ut.. Älskar just den här tiden på dygnet när jag får vara för mig själv. Kvalitetstid helt enkelt.

Jag och Julia drog till Weda Blomman och köpte lite pynt till gravarrangemangen som jag skulle göra. Ni kanske minns de arrangemangen jag gjorde till "Alla Helgona" helgen? Fast nu blir det givetvis i jultema. Därefter åkte vi runt och hämtade alla gamla arrangemang för att pimpa om dem och fräscha till dem med nya grenar mm.
Väl hemma så började jag pimpa farfars, lillebrors och pappas gravarrangemang.. Och så här blev det.

Denna är min fina Pappe-grynets


Och det här är min lilla lillebrors:

Och så har vi farfar Topis:

Ja så detta har jag pysslat med idag. I morgon ska jag åka runt och lägga ut dessa och tända ljus.
Måste tända ljus till varje advent. Och den 15 dec är det urnsättning.

Pojkarna mina bakar pepparkakor och de ylar mest för att de fastnat i bakplåtspappret.. Nu sitter de och smetar glasyr på pepparkakorna och pjuuu nu är dom tysta. Jag hoppas verkligen att de röjer upp där i köket effter sig.. Grrr* Mina två små men dock så söta julegrisar <3

Tjingeling, nu blir det en dusch för mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar