lördag 31 december 2011

Ja, nu var det jul detta år igen. Men det var ingen höjdar jul precis. Mycket känslor och mycket minnen och sorg. Men vi hade också trevligt.
Efter vi varit och tänt lyktor och facklor på pappas grav så åkte vi hem och åt julgröt och en varm och god polkagrisdrink.
Sedan slocknade jag och mamma en stund på soffan under självaste "Kalle Anka Firar Jul".
Vaknade med ett stort paket dunsa till i mitt knä.. WoW!!
Gissa vad det var? Jo, det var en Tassimo av jättefin modell och den hade mina fina barn köpt tillsammans. Så söta ni är <3
Alexsandra och hennes pojkvän fick öppna sina klappar innan oss eftersom dom skulle dr vidare hem till "svärmor" o fira julaftonskvällen där.
Här e deras julklappsutdelning hemma hos oss..






Ja sedan flöt julafton på med en massa mat, godis och julklappsutdelning till övriga familjemedlemmar. Men många tankar var hos pappa <3
Min älskade pappas minnesplats här hemma hos mig, där bland ljus och änglar

Julmaten som behövs hållas varm, står på den gamla spisen.

Dukat bord

Välfyllt julbord

Julia hugger in på prinskorven och köttbullarna

Här ligger sillen och gubbröran samt kärringröran

Hallå, här e jag och jag vill ha utav kärringröran..ylar Julia!!

Röbetsallad och ägghalvor är väl ett måste nästan på julbordet.

Mamma hugger in på käket hon med..

Marcuz gillade också den äppelmusten som är gjord på gammalt vis.

Reijo börjar bli mätt..

Lilla Julia..

Lilla mamsen..

Julematen på julefaten..

Tror alla lämnar julbordet med fyllda magar..

Kaffe, glögg och pepparkaka

Nu väntas det med spänning på julklapparna..

Mamma/Mormor får julklapp och blir så glader..

Undrar om Billy väntar på någon speciell julklapp?

Och jag fick BH och 2 par trosor..

Vi vill faktiskt ha lite mera julklappar här borta i hörnet.. Ho Ho

Nu är det dags att äta igen.. Yammi Yammi.. Dock är detta Juldagen.. Med nya gäster

Julia är alltid först att lägga upp mat på julefaten

Veikko och Marjatta äter hos oss på juldagen

Min jultallrik.. Lite sill, lax, potatis ägghalva och kärringröran som var grymt god. Vad tycks om min julservis?

Här har vi polkagris cheese caken som faktiskt inte alls smakade gott.. el, den var för sliskig.

Fika tajm, och så klart blev de bjudna på Hot White Lotta Chocolate

Hot White Lotta Chocolate med polkagris och chokladsmak har gått hem hos alla..

Det ser väldigt mysigt ut, trots att cheese caken inte var god.

Alexsandra min tokiga tomte som snart flyttar hemifrån.. Lite knasig blir man då. Så hon och pojkvännen fick mest bra o ha saker till sitt gemensamma hem..

Här kommer våra önskelistor förutom Alexsandras för hon behövde inte skriva någon.. HO Ho Ho!!
Min önskelista och jag fick 3 st vinglas av Gynnings glas och ett ölglas, Amelia tidningen i ett halvår i brevlådan, Tassimo kaffemaskin, BH och trosor, en skål, biobiljett till Stig Helmers film, Tupperware skålar.
En ipod touch 8GB, call  of duty-MW3, presentkort med 450kr på game stop, presentkort på clas ohlsson med 150kr, biobiljetter till filmen "the Stighelmer story, onepiece, tröja mm..

Massor utav med Lego som fyllde en hel stor back, radiostyrd helikopter, mekano, biobiljetter, presentkort på lekia, one piece mm..
Stövlar, BH o trosor, presentkort på Indiska, HM, Bik Bok, presentkort för sminkkurs samt smink för 500 kr, smink mm..

Ja jag minns inte allt ungarna fick, detta är en bråkdel så de är nog mer än nöjda får jag hoppas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar