lördag 29 september 2012

Waynis och Becca dag igår

Vilken härlig dag jag hade med min Rebecca och min lilla Waynis.. Hela dagen/kvällen/natten/morgonen. Just nu är det morgon och jag sitter vid datorn medaan Waynis sitter med vid frukostbordet och får smaka lite yoghurt. Lillen vill ha mer men det går inte, men lite grann. Lite välling kommer strax till prinsen av Julia.
Kan inte gosa med Waynis nu när jag har hårfärg i håret. Men snart så..



Gud så gott tycker Waynis, vill bara ha mer.. Men ajaj tycker mormor.. buhuu!!

Över till gårdagen som jag egentligen skulle bloggat om igår, men de hände en liten olycka då jag somnade i 1 1/2 timme med pannan i tangentbordet. Lite obekvämt med hela alfabetet i pannan ;-)

Gos hos med Waynis innan stan.. Sov sött på soffan när vi kom..
Igår så drog jag upp till Becca som vi kommit överens om, tog en kaffe och snackade lite där hemma hos dem, och jag gosa barnbarn direkt..
Sedan drog vi ner på byn och tog en lunch på Nancy's eller lunch och lunch, Rebecca bjöd på en baguette med tonfisksallad i, kaffe med kokosboll.. Gott, pröva det.. tonfiskbaguetten alltså.
Becca, Waynis och jag lunchar.. smaskens!!
Vi gick runt på stan och fönstershoppa samt så köpte jag på mig en top för vardagsbruk och en tunnare kofta, ett Carolina Gynningglas med fin rabatt.. Jag tackar.. Becca fixa pass och jag var på FK och skattemyndigheten.
Efter ha gått runt ett tag fick jag kanonont i magen och Becca var så gullig att hjälpa mig så gott hon kunde och så gick vi och satte oss på ett fik och tog en varsin Latte och vilade våra trötta fötter och min pajade mage.


Gott med en paus, och sedan bestämde vi oss för att gå hemåt eftersom Edwin säkert vill ha sin parkering. Lånar alltid hans parkering när han inte är hemma och jag behöver ner på stan eller så.
Så vi gick mot Becca och hon gick in till sitt och jag till min bil. Efter 4 timmar på stan var vi rätt möra. Shoppade lite igår också.. Och många tror att jag är gjord av pengar och de tisslas och det tasslas.. Haha, fråga så får ni veta vettja.. Haha.. Inbilla er inte saker som ni inte vet.
Ett par vinterstövlar.. Grymt varma..

En kofta, en top och några par sov trosor
Väl hemma så var det ut med Trassel en runda och kolla över vad målaren har pysslat med undertiden jag var och SHOPPADE!!
Ja lite har de ju hunnit med och Trassel har med målat och åkt lift..hehe


Se så duktiga arbetare jag har har.. hihi.. Trassel lipar åt mig för att han fick åka lift upp en liten bit.. Mallig var han min lilla sötnos.. De ståt till och med 2 sötnosar på liften.. hihi..

Detta cocktailglas köpte jag igår.. Man kan även ha efterrätter i..

Morfar, dotter, barnbarn och svärson..

Ja väldigt lik sin far..

Här är klockan 23.40 och Waynis har fortfarande inte somnat..
På kvällen runt 18 tiden ringde Becca mig och Edwin till Musse och ville ha mysfredag tillsammans med oss. Edwin ville ha lite vin och nån öl och min älskling var inte sen att hänga på för en öl.
När de kom så sa Edwin och Becca att de hade nattgrejor med sig till Waynis.. (skulle suttit barnvakt idag från sisådär 11.00).
Becca skulle jobba och Edwin ville ha lite sömn innan han skulle till "Whisky och öl mässan". Och de är väl klart grabben ska få lite sömn innan han ska på galej med sina kompisar. Missunnar dem inte sömn, plus att jag får bonustid med mitt barnbarn. Så myyyyys..
Igår så hade vi som sagt mysfredag tillsammans och de var trevligt med sina nära och kära. Edwin  var som vanligt lite småretlig och munnen gick i ett, men de är ju absolut de vi gillar hos Edwin. Riktigt bra svärson vi har..
När de åkt var Waynis lite övertrött och ville inte riktigt sova och fick sätta sig i "babysittern" bredvid mig. Sen lite välling och kom i säng vid 24 och vaknade 6.30 i morse. Låg då och jollra och myste i 2 timmar bredvid mig.. Gullungen. Mitt charmtroll..

Nu ska jag fixa mig i ordning och ta en promenad med Waynis och mina två grabbar till stan. Mackan ska handla för sina pengar och jag ska handla för middagen vi ska ha ikväll. Kom på att jag vill göra en trerätters, då Alexsandra, Lennze och Rebecca kommer på middag ikväll.. Underbart med mina barn samlade (får inte glömma köpa chhailatte till Lennze (svärsonen).. En fika med Marita på stan kanske hinns med också.
Ja ni hör jag är riktigt lycklig faktiskt, både i torsdags, igår och ännu idag. Trots att tempen ligger på 38.2 idag och jag har ont så är jag ändå saligt lycklig..

Nä, vi kanske möjligen hörs senare idag eller så inte..
Gör en bra dag..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar