onsdag 19 september 2012

Mys med tv i sovrummet

Ligger till sängs och små tittar på "Xfactor" med mitt hjärta. Efter en familjekväll tillsammans på "Hovet", där vi såg SSK förlora mot mitt "Djurgårn".. Såå vad är mysigare än att krypa ner under täcket och mysa lite med sin käraste och kolla på "Xfactor"? Tack <3 för en trevlig kväll..

Tidigare idag har jag haft grymma smärtor och håller mig gärna undan från "Facebook" och blogg, gårdagen var desamma som idag.
Men fick höjning på mina smärtstillande mediciner. Hua, den dubblades så här: Oxycontin från 10 mg som jag alltid haft till 40 mg och Oxynorm från 5 mg till 10 mg (har haft 20 mg förra året) men kan ta två vid värre värk. Så jag hämta denna medicin på vägen upp till "Hovet" och vågade inte ta 40 mg:arna då utan tog två 10 mg (snabbverkande) och två citadon som jag gjort förr. Men shiiit vilken rusning de blev i huvudet.. Oh, helsike alltså, ni hade trillat ur stolen men jag satt kvar. Men min skapare vad snurr de blev, trött men så skönt att värken försvann någorlunda. Fick givetvis illamående eftersom jag inte tagit den styrkan på länge. Men pimperan hjälper bra mot illamående. Nu här till natten så tog jag 40 mg långtidsverkande och en 10 mg och de hjälper rätt bra men dock ej allt. I morgon är de prover som ska tas, dropp och smärtstillande spruta så värken får toppas och jag kan hålla en jämn nivå på tabletter sen förhoppningsvis.

Därefter sjukan i morgon så ska jag med Julia till min läkare, eftersom hon har smärtor vid mens samt rikliga blödningar och de kan vara den grymma sjukdomen "Endometrios" som även är ärftlig :( jag har ju lidit av denna fruktansvärda sjukdom sedan när jag var 15 år.. Håll alla era tummar att hon klarar sig från endometrios .

Ner på byn också på morgonen för lämna in tvätt på kemtvätt.
Därefter sjukan så ner på stan i en del ärenden. Vill någon äta lunch med mig då? Göra mig sällskap skulle väl vara något va? Hör av dig så ses vi i morgon mina sötnosar <3

I morgon kommer jag stänga ner mitt kommentar fält.. Alla skriver ju sina kommentarer på "Facebook" och tycker det är perfekt eftersom ingen kan vara anonym då :)

Vet ni kl är 01.12 och jag kikar på min favorit kanal "TLC" där de är dokumentärer och sånt tycker jag är bra..
Ska lyxa till det med nyponsoppa o glass nu. Sen släcker jag lampan och gosar med Trassel, som får sova bredvid mig nu när han inte hårar ner hela sängen så den ser ut som en pälsmatta..

God natt alla mina fina läsare och hoppas er en god sömn.. de ska jag ha efter 2 veckors tuff smärta. Så jag har tagit en insomningstab. Lika bra att sluta nu så inte somnar med nyponsoppan och får det över mig ;) har ju hänt många ggr.

Puss och Nattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar