onsdag 26 september 2012

Myyys idag

Onsdag, en ruggig onsdag men mysig ändå tycker jag. Tänt ljus och njutit av en Tassimo Latteoch känner bara MYYYYS idag. Ta det lugnt och inga större kraftansträngningar idag inte.
Min glamorösa dag igår bestod av att städning och mera städning, listan blev lite mer än vad som skrevs igår men hann dock inte med kylskåpet. Men nöjd!! Så prydligt de är hemma efter storstädningen. "I Like It"




Onsdags mys i egen regi idag. Orkar inte riktigt ta mig för annat än att slöa framför soffan med "Trassel" och "Leo". Men va sjutton gör väl det, någon dag bör man väl få slöa till det också. Det är ju inte så att jag ligger och kravlar i soffan dagligen trots att jag kanske borde det. Skulle få spel och späcket skulle börja växa och ansiktsfettet skulle hänga ner till knävecket pga av att man sitter där och glufsar de ena skiten efter de andra.. NöFF NöFF!!
Igår var jag på Barnläkarmottagningen med "Mackan" som har svårt att gå upp i vikt.. 32 kg och 146,5 cm lång är inte mycket. Han tillhör inte dem feta här i samhället i varje fall.. De tog 4 rör blod för att kolla div sjukdomar och allergier. Misstanke finns att mjölkallergin har kommit tillbaka.

Nybadad "Trassel" värmer sig gott i mattes filt. Vi samsas rätt bra om den filten och oftast myser vi under samma filt ändå. Visst ser han go ut min söta "Trassel Prassel"?
 Hela morgonen har jag suttit i telefonväxeln a'la "Lotta". Rätt poppis idag må jag säga ;-)
Igår var den sötaste plutt i världen här, nämligen "Waynis" och hans söta mamma. Man tycker han växer så det knakar i fogarna. Även fast man träfffat honom dagen innan så har han vuxit på sig.

"" PS: Säljer du en gåstol och en bilbarnstol från 6 månader så hör av er via Facebook. Behövs när lillparveln är här hos oss""

Dagens bubblare.. Han är så härlig med sitt skratt. Börjar skratta så fort han får syn på en. Skrattar tills han kiknar och vi busar och leker, vilket Waynis älskar. Underbara unge.. KÄRLEK!!

Målat naglarna blodröda idag. Finfint så klart.I väntan på att min läkare ska slå mig en signal.

Ikväll blir det "Stand Up" på O'Learys med Wifey och Musse. Blir en god middag där också. Kul att göra något en helt vanlig mys-onsdag.
Gör en bra onsdag mina vänner =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar