onsdag 24 april 2013

Vackra vårnaglar igen..

Hej!!
Är trött och har ont.. Tröttheten pga sömnlös natt.
Beställde väckning från alla möjliga håll i morse då jag garanterat kom upp..
Hade provtagning på morgonen. Yippi!!
Inte ett dugg kul när man lyckas med att somna 45 min innan det var dags att gå upp med barnen..
Gubben bad ungarna vara lugna på morgonen eftersom han fått suttit med mig vid 05.00 tiden och krama och trösta mig..
Tror ni inte de började bråka, gapa och skrika värre än någonsin då trots att gubben sagt till dem?!!!
Jag är så trött på tjuriga, kaxiga tonåringar så de är makalöst!!
Sedan när de gått till skolan fick jag sova 1 timme till!! Suck!! ONT o TRÖTT..

1 kanna kaffe senare satt jag i bilen och mot provtagningen. Och när jag blivit misshandlad utav nålen så drog jag därifrån illa kvickt. Så var jag iväg till bästa av dem bästa som fixar mina naglar. Nämligen "Mrs M Von Essa", man går alltid därifrån nöjd!!
Denna gång blev det en härlig röd färg i grundbotten och glitter och mönster. Lite vårigt/somrigt. Jag är glad, alltid lika glad när jag går där i från med vackra naglar. Tom "älskling' tycker om det.. Det gör mig glad!!
Därefter till sjukan och fylla i papper för en "vårdplanering" som det heter. Och prata lite runt det.
I förmiddags pratade jag med en tjej som heter "Marre" som jag lider utav IBS.
För mig är de en ny diagnos som jag inte vet så mycket om. Men henne får jag gärna fråga runt ämnet. Men jag har ju som ni vet inte bara den diagnosen. Och orkar inte dra det nu heller.. Men skönt att ha någon som förstår mig i den sjukdomen i varje fall.

Jag var iväg en sväng till min mamma och hälsa på och pratade lite om hur jag mår i min hälsa och hur jag ska orka kämpa mig igenom all den kamp och rädslan som kommer med den..
Mamma ville bjuda på pizza o vi käka pizza, därefter åkte vi och handlade i Nykvarn..
Eftersom jag ätit med mamma min så hade jag ingen lust att ställa mig och laga middag heller, så familjen tog jag med mat från "Max" (tack för rabatten jag fick eftersom kassörskan räknade lite fel).
Snacka med Åsa liten stund därefter sa det pang bom och jag somnade.

Nu är jag trött och en bråkig mage. Hoppas jag får S O V A inatt.

Idag är det den dagen som mitt "barnbarn Wayne" egentligen fyller 1 år!! Ett helt år, makalöst så fort det går.. Fantastiskt egentligen vad de lär sig under de första året..
Sitter o sover emellan de här inlägget. Ger upp nu och säger god natt..
Och ett stort grattis till Wayne än en gång..
Puss och Kram och ta hand om varandra!!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar