tisdag 2 april 2013

Nere i botten..

Hej, nu är påsken ÄNTLIGEN över, en påsk som börja bra men slutade i ett helvete. Min mage är kraschad, ryggen är kraschad och huvudvärk i 3 dagar (undrar om de möjligen är hjärnskakning). Har inte haft sån här huvudvärk någonsin.

Alla undrar varför jag är arg, ledsen och otroligt besviken.. Jag och den där som jag är tillsammans med har varit osams på grund av att han ville gå ut i lördag efter gästerna gått hem och jag sa -NEJ!!! Tyckte att det räckte med förra helgens bravader. Som jag fick sopa rätt på då också.
Inte nog med att han drog iväg ut så kom han inte hem. Vilket gör mig orolig, hur osams man än är så kommer man hem. Men inte han, han åkte till Fikri och sov där, svara ej i telefon eller messa. I 3 timmar ringde jag alla, körde runt, leta i diken, ringde polis, var till sjukhus.. Ja precis ÖVERALLT var jag. Sen meddela Ankan att han var hos Fikri. Åkte dit och där var han!! Varför jag blir orolig och sökte som en dåre beror på att han har diabetes och MÅSTE ha sina sprutor. Väl hemma (fortfarande onykter) så mätte jag blodsockret som låg på 31.. Vilket är farligt pga att man kan få en hjärtinfarkt mm.. Han tänker inte, säger att han är frisk, vilket han inte ÄR!! Tror inte han har accepterat att han är sjuk och inte kan köra på i samma race som förr. Han måste äta sunt, röra på sig och inte dricka sig aprak.. Han ligger högt väldigt ofta, vilket gör att han blir omedvetet arg och aggressiv.. Tom hans omgivning ser o hör detta. Sjukvården är också konstig för han har inte träffat en läkare sedan han låg inne sist. Inget hjälp har han fått..
Läste mig till när han låg så högt borde han åkt in och fått en spruta som snabbsänker hans höga blodsocker. Men sån info har han heller aldrig fått.
Jag försvarar inte hans elakheter som faktiskt drabbar många.
Jag blir orolig, vilket gör att min sjukdom förvärras också. Jag kan förstå till viss del, men jag orkar inte den grymma elakhet han har som blir mer och mer värre.
Jag är fortfarande väldigt ledsen och vill mest bara vara för mig själv ett tag. Förlåt mina vänner om jag drar mig undan några dagar.. Måste få slicka mina sår helt enkelt och jag måste få honom att uppsöka läkaren.
Varför ställer sjukdomar till en massa elände?
Mår rent ut sagt skit..
Och vill vara själv, söker upp er när jag orkar. OK?!

Ha en underbar vecka ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar