måndag 29 april 2013

Inskrivning & smärtor

Grattis Svärmor/som fyller år i morgon.
I morgon börjar dagarna på Södertälje Sjukhus. I morgon verkar de bli en låååång dag med mer prover, undersökningar och röntgen. Undrar vilken tid jag får åka hem?
Utskriven blir jag på onsdag.
Var iväg på inskrivning och sedan en sväng till apoteket för o hämta mediciner och köpte även "Modifast" (ett bantnigsmedel) för sköterskan sa att de finns i mer fast form utav det. Och framförallt näring. Har svårt att äta pga smärta. Hon på apoteket var tjafsig o tyckte jag skulle ha "Nutricia Fortimel" (Näringsdryck) som är bra men noll mättnadskänsla i och har hur mycket som helst sånt hemma. Hon tyckte inte jag behövde gå ner i vikt, men nu var de inte frågan om de utan näringen i det. sedan bestämmer väl för tusan jag om jag vill banta eller ej!!! Tog svängen förbi djurmagasinet för att fråga om fästingmedel som ska finnas i tablett el pulverform. Men fick svaret att de har inte gift. Så jag köpte de vanliga. Fick i varje fall en del smakprover till Trassel.
På Apoteket tog jag de fästingmedel som Nettan alltid sagt är bra och som verkligen är bra också.

Vet ni va jag gör, jo jag dricker kaffe.. Kl 00.00 får jag inte dricka kaffe. Familjen var o fira farmor men jag fick värsta magsmärtorna.. Och nästan hemma kunde jag inte köra längre utan jag fick så ont och yrsel. Stanna bilen o Julia fick panik. Ringde efter min hjälte.. Som kom gående och hämta oss o körde bilen. I morgon blir det Taxi till sjukan o hem. Så det så!!!
Nä, nu ska jag försöka sova igen. Har sovit sedan halv fem till tolv.

Lite bilder från idag och bilden jag hänger över ratten hitta jag här i mobilen, som Julia tagit.
Puss o sov gott!!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar