onsdag 3 april 2013

En gul postlåda

Har legat i koma idag tills Johanna dök upp och hälsade på.
Har varit ute på promenad med Trassel eftersom han behöver lite längre promenader än valpen som mest piper när man går med honom koppel (Inte van ännu i koppel). Vi gick en promenad till brevlådan eftersom de kommer post som ej ska komma hit. Skrev på kuvertet.. Fel Adress!! Posten får lära sig skicka rätt nu. De kommer från grannarna, andra adresser som jag dumpa i den gula brevlådan. Får tom post från paret som bodde här sist. Men 3st kuvert posta jag idag. Jag är en sjukskriven
"Dramaqueen" haha!!! som varken jobbar på posten, banken eller som reklamutdelare.

Sedan har jag haft ont o legat på soffan.
Förkyld och sjuk som hon var så kom hon och muntra upp mig med söta små ting.
Jag fick ett armband i vitt och hon hade ett svart likadant. Och godis, en finsk flagga och "Hello Kitty" klistermärken. Haha, du är för härlig som är så underbart påhittig och rar. Tack för att du kom idag när jag som behövde det som mest.. Fick prata av mig efter saker som hänt. De älskar jag dig för min vän ❤
Ibland händer saker i ens liv där man behöver en hjälpande hand, kanske få prata av sig, få styrkan tillbaka. En glädje driver hundra sorger på flykten.

En sak lärde jag mig faktiskt att alla slags relationer till människor, de dör inte en naturlig död, den dödas av ego, attityd och ignorans. Kanske folk borde tänka på ibland.

Avslutar för idag och bänkar mig framför tv:n som jag och resten kommer att somna vid. Men först ut en promenad med jyckarna.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar