lördag 27 april 2013

Mångfald

Gick upp klockan 04.50 och hade ont och gjorde mig en kaffe i vanlig ordning och fyllde på med smärtstillande tabletter.
Går fasiken inte att leva så här länge till. I morgon blir jag inskriven när jag kommer till sjukan och vet ej när jag blir utskriven för dagen.

Idag var jag med mamma ut till kyrkogården och tog bort allt vinterpynt och lyktor samt fyllde på jord. För att i nästa vecka sätta ditt lite blommor.

Först ut var vi till "Mångfaldens Hus" som är mamma o mitts smultronställe. Så mysigt där.
Har ni vägarna förbi, stanna till där för du kommer bli frälst..


 Strutsamlare som jag blivit från alla möjliga platser så hittade jag två st strutar där.. Perfekt till samlingen. Med smakerna kaffe/smör karameller från Sockerbagaren. Mamma bjöd på sen lunch som blev min middag.. Mer orka jag tyvärr inte stoppa i mig.


Sedan åkte vi till Turinge Kyrka och rensa bort allt pynt som vissnat och frusit fast, men nu gick de lätt att få bort. Fyllde på med fräsch jord så de får stå några dagar innan vi planterar blommor. Vi tog bort lyktorna också eftersom man ändå inte får tända efter sista april.

När vi gjort de så åkte vi tillbaka till Mångfaldens hus för att ta en fika men då skulle de snart stänga och då var de ingen mening att stressfika.
Köpte födelsepresent till farmor och lite till mig.

Har varit snäll mot alla och de har fått lite "Gott & Blandat!!
Hunden och katten fick godis, gubben fick öl och tog en av varje rolig flaska, barnen fick Gott & Blandatpåse mm..
Trassels Lördagsgodis

Leos lördagsgodis

Gubbens Gott& Blandat
Barnens Gott & Blandat
Till mig själv köpte jag 2 st av dessa söta gammaldags muggar, lite malen kardemummakaffe och en maräng från Mångfalden.
 Trassel på promenad med mig.. och vi gick en vända och därefter har  jag till och från haft kramper.. Börjar igen med dessa kramper..
Ja nu ska jag hjälpa Julia som ska stå på "Tjejloppisen" i morgon.. Hon ska få ta lite skit som jag inte längre använder..

Mors och hej från mig.. Lite o göra nu innan sängen och helvetet börjar ordentligt..

Puss puss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar